BMW a lansat un concept de motocicletă atât de inteligent încât utilizatorul nu are nevoie de cască

BMW a lansat un concept de motocicletă atât de inteligent încât utilizatorul nu are nevoie de cască
scris 13 oct 2016

BMW a lansat în această săptămână, în California, un concept de motocicletă atât de inteligent încât elimină necesitatea ca utilizatorul să poarte echipament de protecție, inclusiv cască, relatează Bloomberg.

În plus, caroseria este flexibilă din față până spatele conceptului BMW Motorrad Vision Next 100, ceea ce permite ca acesta să vireze fără să aibă articulațiile existente la motocicletele actuale. Ghidonul ajustează întreaga caroserie, schimbând direcția motocicletei, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

BMW Motorrad Vision Next 100 este cel mai recent model al seriei Vision Next a grupului german, care aniversează o istorie de 100 de ani a mărcii cu vehicule concept ale Rolls-Royce, Mini și BMW.

Grupul a organizat în acest an evenimente în întreaga lume pentru a prezenta fiecare nou concept, într-un oraș diferit.

Evenimentul din California, organizat într-un hambar vechi pentru avioane,  a prezentat noua motocicletă împreună cu celelalte vehicule concept ale grupului, fiind al patrulea și ultimul din această serie.

Alstom a prezentat la București trenul Coradia, cu care se testează liniile modernizate ale CFR SA CITEȘTE ȘI Alstom a prezentat la București trenul Coradia, cu care se testează liniile modernizate ale CFR SA

Dar ce funcții include BMW Motorrad Vision Next 100?

Potrivit BMW, este o motocicletă prevăzută cu sisteme de auto-echilibrare prin care își păstrează poziția dreaptă chiar și în staționare, ceea ce este în beneficiul motocicliștilor novici, dar și în timpul mersului, ceea ce avantajează utilizatorii experimentați la viteze mari.

Mai multe sisteme, unul numit “Digital Companion,” care oferă motociclistului sugestii pentru optimizarea experienței, și unul numit  “The Visor”, format din ochelari care acoperă între câmpul vizual și sunt controlați de mișcarea ochilor, se corelează pentru a oferi feedback activ despre condițiile de drum, ajustând în același timp, în mod continuu, funcționarea motocicletei, în funcție de stilul utilizatorului.

Aceste sisteme echivalează cu sistemele driverless pe care producătorii auto se așteaptă să le introducă pe vehicule până în 2040.

”Motocicleta are întreaga gamă de date conectate din jurul său și un set de sisteme inteligente, astfel încât știe exact ce are în fața sa”, a declarat Holger Hampf, director la BMW.

Motocicleta are și o mască flexibilă care permite motocicletei să vireze fără articulațiile motocicletelor actuale. Ideea este că atunci când motociclistul acționează ghidonul ajustează întregul cadru pentru schimbarea direcției. La viteze mici este necesară o acționare foarte ușoară, iar la viteze mari este nevoie de o acționare mai fermă, ceea ce sporește siguranța.

Conceputul motocicletei nu este în totalitate nou. Forma de triunghi negru a croseriei, combinată cu linii albe, și forma clasică a motorului evocă modelul R32 din 1923, prima motocicletă fabricată vreodată de BMW.

Scaunul, partea superioadă a caroseriei și aripile sunt din carbon, iar motocicleta are o sursă de energie neconvențională.

Un alt element modernist este lipsa butoanelor în partea frontală, cu excepția unui comutator roșu pe ghidonul din dreapta.

BMW a dezvăluit puține informații legate de aducerea în producție a conceptului, dacă o va face vreodată.

”În mod normal, când proiectăm o motocicletă, tindem să gândim în avans cu 5-10 ani. În acest caz am privit cu mult înainte și am găsit unele perspective foarte atractive”, a spus Edgar Heinrich, director de design la BMW Motorrad.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
motocicleta