Toyota Motor ar putea încheia un parteneriat cu Suzuki pentru a face față provocărilor tehnologice și a se alinia tendinței de consolidare a industriei auto globale, au anunțat miercuri cele două companii.
Anunțul vine după ce, la începutul anului Toyota a preluat integral producătorul de mașini de talie mică Daihatsu, la care deținea, anterior, o participație de 51,2%, în încercarea de a-și consolida poziția pe piețele din Indonezia și Malaysia, unde Daihatsu are o cotă de peste 15%.
Suzuki, al patrulea mare producător auto japonez, este specializat tot pe segmentul mașinilor de talie mică și rivalizează, pe piața niponă, cu Daihatsu.
Într-o declarație comună, Toyota și Suzuki au afirmat că, pentru a ține pasul cu schimbările din industria auto gloablă, este nevoie de tot mai multă cooperare. Schimbările vizează reducerea consumului și a poluării, trecerea la automobile electrice, dar, mai ales, dezvoltarea mașinilor fără șofer, care par să reprezinte viitorul industriei auto.

“Pe lângă activitatea de cercetare-dezvoltare la care lucrează fiecare în parte, este foarte important să ai parteneri care au aceleași scopuri și pasiuni”, a spus Akio Toyoda, președintele Tpyota.
Ambii producători au declarat că explorarea posibilităților de colaborare abia a început, adăugând că vor continua să concureze una cu cealaltă și vor rămâne deschise către parteneriate cu alte companii.