Înmatricularile de autoturisme noi din Romania au avut o lună slabă, anticipată încă de luna trecută, când s-a înregistrat o creștere artificială a pieței, din cauza schimbărilor legislative la nivel european. După 7 luni se menține o creștere de două cifre.
Cinci din cele mai vândute 10 mărci auto din România au înregistrat scăderi în luna iulie, conform cifrelor de înmatriculări consultate de Profit.ro, după ce în iunie erau raportate creșteri peste media anuală.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cauza principală este dată de înmatriculările grăbite din iunie, pentru evitarea interdicțiilor legate de GSR 2, noile norme de siguranță ale vehiculelor care au intrat în vigoare la 1 iulie.
Piața a scăzut cu 4,2%, cu un volum de 13.057 autoturisme noi înmatriculate, inclusiv Dacia numărându-se printre mărcile cu scăderi. Producătorul de la Mioveni a avut un volum de 3.617 autoturisme înmatriculate, ceea ce reprezintă o scădere de 16 procente față de anul trecut. De asemenea, VW a pierdut 18,4%, cu 849 de autoturisme (în scădere cu aproape 200 de unități față de anul trecut), Renault, -19,5%, Skoda, -41,3%, Ford, -17,1%.
În același timp, Toyota, care a fost cea mai vândută marcă de import în iulie, a avut o creștere de 7 procente, cu un total de 1187 autotuirsme, iar Hyundai a crescut cu 40%, la 1078 unități. De asemenea, din Top 10 al mărcilor, Kia și Mercedes au înregistrat creșteri ale vânzărilor, de 48 și, resepectiv, 51%. Printre scăderile majore este și cea a Tesla, care are un declin de 65%, căzând pe locul 17 în clasamentul mărcilor, cu 222 de unități.
În clasamentul celor mai vândute modele din luna iulie, Logan rămâne pe primul loc, dar cu un volum mai mic decât anul trecut, cu 4,2 procente, fiind urmat de Duster, care începe să raporteze vânzările noii generații (1132 de unități, în creștere cu 24,5%), de Sandero, cu 656 de unități, care scade cu 13,5%, Jogger, în creștere ușoară (469 unități, +1,3%), precum și de Hyundai Tucson, Toyota Corolla, Renault Clio, Toyota Rav4 și Kia Sportage, toate în creștere față de anul trecut.
O noutate este și dispariția lui Spring din clasamentul celor mai vândute automobile, din cauza schimbării de generație și a modificărilor din Programul Rabla. Cu numai 67 de exemplare înmatriculate, cel mai probabil mașinile de dealer, acesta așteaptă startul livrărilor pentru facelift, care se dă în septembrie.
CITEȘTE ȘI FOTO Rolls-Royce deschide un showroom în România. Unde vor putea fi văzute celebrele Ghost și PhantomPe primele șapte luni, înmatriculările de autoturisme noi rămân în zona pozitivă, din fericire, cu un volum total de 96.562 unități, fiind mai mari cu 10,64% față de perioada similară din 2023, beneficiind în special de creșterea mare din iunie. Dacia rămâne cea mai vândută marcă, cu 29.675 autoturisme înmatriculate, în creștere cu 2,7%, iar Toyota cea mai vândută marcă de import din acest an, cu 2141 unități, în creștere cu 34,9%. Skoda, Hyundai, au de asemenea creșteri de o cifră, fiind urmate de Renault care înregistrează o scădere nesemnificativă (-0,5%), VW și Tesla, marca americană având o pierdere ușoară de volum, de -2,5%.
Cel mai vândut model din România în 2024 rămâne Duster, care beneficiază de cererea mare pentru generația anterioară, înmatriculată până în iunie, dar și de primele înmatriculări solide din acest an ale generației 3, care au condus la un volum de 10.186 unități (cu aproape 3.500 mai multe decât anul trecut, +51,6%), fiind singurul model care a trecut de pragul de 10.000 de unități vândute.
CITEȘTE ȘI VIDEO A fost deschisă circulația pe cel mai nou nod rutier dintre două autostrăzi din RomâniaPe locul doi rămâne Logan, fiind urmat de Sandero, care are în acest an o scădere de 14,7%, iar pe locul 5 urcă Skoda Octavia, cu o creștere de 23,8%. Jogger are, de asemenea, un declin în acest an, de 14,6%, în timp ce Spring, care încă rezistă în Top 10, a pierdut 47% față de înmatriculările de anul trecut, cu 2168 de unități, înmatriculate în special în primele trei – patru luni ale anului. O creștere foarte mare are Ford Puma, care a primit un facelift în acest an. Volumul modelului fabricat la Craiova a fost de 1.741 unități, fiind cu 77% peste cel din 2023.