Dacia se bucură de o popularitate tot mai crescută în Germania, cea mai mare piață auto din Europa, loculd e origine al unor branduri importante, între care liderul VW și mărcile din grupul cu același nume. În luna februarie, vânzările Dacia au crescut din nou cu peste 20%, ridicând cota de piață la aproape 3 procente, conform analizei Profit.ro.
Dacia continuă să facă performanță în Germani, pe o piață concurențială, unde popularitatea unor mărci locale, precum VW, BMW sau Audi, dar și a mărcilor de import Ford sau Skoda, poate fi un obstacol dur pentru orice competitor. Cu un volum de 5.851 de autoturisme înmatriculate în luna februarie, Dacia a ajuns la 2,7% cotă de piață, peste cifrele înregistrate de Fiat, Volvo sau Kia și la mică distanță de Tesla sau Toyota.
Creșterea din februarie a fost de 22,1%, iar pe cele două luni care au trecut de la începutul anului, de 19,3%, corespunzător unui volum total de 12.482 autoturisme. Cota de piață pe ianuarie – februarie este chiar mai mare, 2,9%, apropiată de cea înregistrată de Ford sau Hyundai.
Rezultatele Dacia sunt cu atât mai valoroase cu cât piața de autoturisme din Germania a crescut în luna februarie cu numai 5,4%, la un total de 217.388 unități, respectiv cu 11,8% pe cele două luni, în care au fost înmatriculate 430.941 autoturisme. Liderul pieței, VW, a avut o creștere mică în a doua lună a anului, 2,1%, iar pe ambele luni avansul este de 6,9%. Alte mărci germane, precum Mercedes și Audi, au deocamdată vânzări în scădere față de 2023, așa cum se întâmplă și la Ford, Tesla sau MINI.
Evoluția Dacia în Germania a fost afectată destul de mult de decizia guvernului federal de a sista programul de subvenționare a mașinilor electrice, la finalul anului trecut, ceea ce a determinat toți producătorii, inclusiv Dacia, să acorde reduceri semnificative clienților.