Un proiect inedit realizat de BMW România marchează o premieră mondială, cu prima participare a unui MINI electric într-o competiție de viteză, în Campionatul Național de Viteză în Coastă.
Un MINI Cooper SE, modelul electric dezvoltat de marca britanică pe baza modelului cu motoare cu combustie, a participat în premieră mondială la un concurs de viteză în coastă, în cadrul Trofelui Opel din Brașov. Evenimentul face parte dintr-un proiect care urmărește pregătirea complexă a unui automobil de curse bazat pe modelul MINI Cooper SE, care să demonstreze „potențialul tehnologiei de electrificare a BMW Group”. Partenerul celor de la BMW este Vitesco Technologies, companie de tehnologie care furnizează soluții de electrificare de 48 de volți, unități electrice și electronice de putere pentru vehicule hibride și full electrice. Implicarea celor de la Vitesco urmărește optimizarea trenului de rulare MINI Cooper SE pentru solicitările în regim de cursă. Automobile Bavaria susține proiectul cu asigurarea asistenței tehnice și pregătirii modelului pentru competiție, în timp ce Michelin asigură pneurile pentru participări în diverse competiții.
"Prima cursă pentru MINI Electric Racing marchează startul unei aventuri foarte curajoase. A fost o mare provocare să putem aduce mașina la start, mai ales în aceste vremuri dificile. Suntem încă la începutul proiectului. În acest moment nu avem modificări speciale care să îmbunătățească performanțele sportive ale modelului, ceea ce arată că, și în configurația de stradă, MINI Cooper SE este un model deosebit de sportiv, competitiv și care păstrează experiența „go-kart”. Este clar - spiritul John Cooper este prezent în fiecare MINI model, inclusiv în mașina noastră electrică”, a declarat Dr. Josef Reiter, Director General BMW Group România.
După cum anunță reprezentanții BMW România, mașina s-a aliniat la start cu modificări minime, exclusiv pe partea de siguranță, absolut necesare pentru o participare într-o competiție de viteză. Modelul MINI Electric Racing nu a beneficiat de nicio modificare de natură dinamică, inclusiv pneurile folosite au fost unele de stradă – Michelin Pilot Sport 4. Suplimentar, modificările legate de partea de siguranță, care au inclus eliminarea scaunelor, a banchetei, a capitonajelor, dar și instalarea unui rollcage performant, a scaunelor și centurilor speciale pentru un automobil de curse, au dus la o reducere de masă de aproximativ 150 kg.
"Am dorit în primă fază, la prima noastră participare, să avem o referință despre dinamica modelului de serie și să înțelegem de unde vin principalele provocări pentru un proiect competitiv. Credem că putem aduce o îmbunătățire de aproximativ 3-4 secunde pe km cu modificări în ceea ce privește suspensia, pneurile de competiție și managementul termic. MINI este un model agil, mult mai bine pregătit pentru circuitele și traseele tehnice, nu cele de viteză, nu în ultimul rând și pentru că modelul electric este limitat, cel puțin în primă fază, la 150 km/h.
Sperăm ca anul viitor să aliniem la start un model competitiv și să oferim alături împreună un spectacol electric în campionat. În același timp experiența noastră de pregătire MINI Cooper SE pentru competiție sperăm să fie inspirație și referințe pentru viitoare echipe în campionat care pot concura cu același model", explică Alexandru Șeremet, manager de comunicare BMW Group România.
"Am pornit în aventura asta destul de sceptic în privința performanțelor mașinii, mai ales că urma să concurez în Campionatul Național de Viteză în Coastă fără niciun fel de alt test, fără să cunosc mașina și fără să știu la ce să mă aștept. Dar, pe parcursul celor opt urcări pe Drumul Poienii, am învățat multe despre mașină, despre puncte forte și cele slabe și am reușit să obținem timpi mai buni cu fiecare urcare, pentru a rămâne în final în jurul a 3 minute și 8 secunde pentru cei cinci kilometri ai etapei” a declarat Andrei Barbu, pilotul aflat la volanul lui MINI Cooper SE, în prima competiție a acestui automobil.
La prima participare în Campionatul Național de Viteză în Coastă, MINI Electric Racing, fără optimizări dinamice, s-a clasat în a doua jumătate a plutonului la finalul Trofeului Opel. Cel mai bun timp pentru urcarea de 5 km pe drumul de Poiană a fost 3:07,478, echivalentul unei viteze de 96 km/h. După cum precizează BMW, consumul mediu a atins 50 kWh/100 km pe urcare și a ajuns la aproximativ 25-30 kWh/100 km beneficiind de regenerarea pe coborâre, astfel încât mașina, cu bateriile de serie, a avut suficiente resurse pentru a acoperi ziua de concurs.
DATE TEHNICE
Vitesco Technologies MINI Electric Racing
Modelul de bază: MINI Cooper SE
Motor electric sincron
Putere maximă: 135 kW- 184 CP
Cuplu maxim: 270 Nm de la 0 rpm
Putere maximă la recuperare: 50 kW
Baterie: Capacitate netă 32.6 kWh, 12 module în T integrate în podea, producător celue CATL
Modificări (pentru această etapă): eliminare scaune, capitonaje, roll-cage produs de service omologat FRAS, scaune și centuri pentru competiție, sistem de stingere incendii, pneuri Michelin Pilot Sport 4