Investigațiile interne demarate de Volkswagen în contextul scandalului emisiilor poluante înregistrează progrese importante, a anunțat joi grupul german. Acesta a admis că instalarea dispozitivului care maschează nivelul real de noxe a fost posibilă din cauza unei "mentalități permisive" la nivelul conducerii și angajaților din mai multe divizii. Hans Dieter Pötsch, președintele Consiliului de Supraveghere al Volkswagen, a declarat că problemele legate de emisiile de oxid de azot (NOx) au apărut nu din cauza unei singure erori, ci pe fondul mai multor greșeli în lanț.
Pötsch nu a dat numele celor considerați responsabili pentru instalarea softului pe mai mult de 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial și nici nu a precizat dacă problema era cunoscută la nivelul conducerii, scrie Financial Times.
Scandalul emisiilor are la origine decizia din 2005 a Volkswagen de a se extinde agresiv pe segmentul diesel al pieții auto din SUA, potrivit grupului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Inițial, nu a fost posibil ca motorul EA 189 să întrunească cerințele mai stricte din SUA privind emisiile de NOx până la termenul stabilit și în conformitate cu bugetul alocat. Mai târziu, când a devenit disponibilă tehnologia pentru reducerea emisiilor, aceasta nu a fost implementată la scara necesară", se arată într-un comunicat Volkswagen.
Potrivit lui Pötsch, instalarea dispozitivului ilegal este rezultatul unor erori în lanț.
“Încălcarea limitelor legale și etice nu poate fi justificată prim prisma unei decizii de afaceri, indiferent de natura acesteia. Garantez că vom finaliza investigațiile. Totul va fi dat publicității, nimic nu va fi ascuns sub preș“, a spus Pötsch într-o conferință de presă.
“Trebuie să ne asigurăm că acest lucru nu se va mai repeta niciodată“, a adăugat Pötsch, care în perioada 2003-octombrie 2014 a ocupat postul de director financiar al Volkswagen.
Potrivit oficialului VW, o investigație externă, realizată de firma americană de avocatură Jones Day, va fi finalizată în cursul anului 2016, după analizarea celor peste 102 tera de date (echivalentul a 50 milioane de cărți) strânse de anchetatori din luna septembrie, după declanșarea scandalului.
Toate testele privind emisiile de gaze ale mașinilor produse de grupul german vor fi efectuate de acum înainte de evaluatori independenți, a spus Pötsch. Totodată, Volkswagen va realiza teste în condiții reale de trafic pentru mai multe modele.
"Sperăm că acest lucru ne va ajuta să recâștigăm încrederea pierdută", a spus Pötsch.
Volkswagen va vinde avionul companiei și va avea o atitudine "umilă" la viitoarele saloane auto și la alte evenimente, a precizat acesta.
De cealaltă parte, directorul general al grupului german a subliniat că Volkswagen va păstra toate cele 12 mărci aflate în portofoliu, precum și numărul de angajați. Aceasta arată că grupul dispune de suficiente lichidități pentru a acoperi costurile legate de scandalul emisiilor fără să apeleze la vânzarea de active.
"Nu există nici un motiv să renunțăm la aceste active", a spus Matthias Müller în primul interviu televizat de la izbucnirea scandalului.
Müller a precizat că Volkswagen a identificat soluții pentru modelele din Europa echipate cu softul ilegal, iar acestea vor fi chemate în service pe parcursul anului viitor. În ceea ce privește mașinile vândute în SUA, cerințele mult mai stricte referitoare la emisiile de NOx reprezintă o provocare pentru găsirea unei soluții tehnice, a spus șeful Volkswagen.