Vânzările de autovehicule Audi, divizia de automobile de lux a grupului german Volkswagen, au înregistrat un avans de 3,4% în perioada ianuarie-noiembrie, față de perioada similară a anului trecut, scrie Reuters.
Astfel, în primele 11 luni ale anului, vânzările Audi s-au situat la 1,645 milioane de autovehicule, ceea ce i-a asigurat producătorului poziția a treia pe piața mașinilor premium. Spre comparație, BMW a vândut peste 2 milioane de automobile, iar livrările Mercedez-Benz au fost de 1,69 milioane de mașini.
Luna trecută, vânzările de automobile Audi s-au situat la 147.750 de untăți, în timp ce BMW a vândut 197.480 de autovehicule, iar Mercedes-Benz - 161.953.
În Europa, vânzările Audi au crescut luna trecută cu 6%, la 62.300 de unități, în timp ce în China au înregistrat un declin de 5,8%, 49.519 de autovehicule. În SUA, Audi a vândut în noiembrie 16.700 de mașini, în creștere cu 0,4% față de perioada similară a anului trecut.
Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal uriaș privind nerespectarea standardelor de mediu. Problemele au început după ce agenția de mediu din SUA a acuzat grupul auto că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.
Peste 2 milioane de mașini Audi vândute pe plan global au fost echipate cu softul care asigura îndeplinirea standardelor referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în condiții normale.