Audi a luat o decizie importantă, aceea de intra în celebrul Raliu Dakar, în 2022. Decizia este cu atât mai importantă, cu cât automobilul cu care marca germană va participa în raliul din deșert va fi un propulsată cu baterii, similară cu modelele din Formula E.
Audi lucrează la prototpiul viitorului model ca va participa în 2022 în Raliul Dakar, un automobil care va folosi, în mare, sistemul de propulse de la Forumula E din 2021. Acesta va avea trei motoare pe post de generatoare (MGU). „Vom avea un MGU pe axul față și unul pe axul spate. Un al treilea MGU servește ca generator pentru încărcarea bateriei de înaltă tensiune în timpul mersului”, a declarat Andreas Roos, cel care coordonează acest proiect, cunoscut pentru programul Audi în DTM. „Vom avea de făcut modificări, pentur că deșertul are alte provocări decât orașul, unde în prezent alergăm în Formula E: sărituri, nisip, speciale lungi. Dar putem să ne bazăm pe experiența din Formula E și de asemenea din prototipurile Le Mans cu e-tron”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Și Julius Seebach, Managing Director al Audi Sport GmbH, responsabil pentru activitățile de motorsport ale mărcii, este convins că marca va oferi momente spectaculoase clienților și fanilor sporturilor cu motor: „Cu proiectul Dakar, noi, la Audi, rămânem fideli filosofiei de a utiliza noi tehnologii în motorsport pentru a deschide drumuri viitoarelor mașini de stradă. În istoria noastră de raliuri așa a fost sistemul quattro, iar acu vom testa componente pentru viitoarele propulsii electrice, în condiții extreme la Raliul Dakar. În același timp, vom oferi experiențe excitante clienților și fanilor”.
Audi este primul constructor care va duce la Dakar o propulsie electrică, iar decizia reprezint o provocare pentru întreaga echipă de motorsport a Audi. Bateria de înaltă tensiune care va fi utilizată va fi dezvoltată in-house de inginerii Audi, în timp ce curentul electric necesar încărcării va fi furnizat de motoarele TFSI folosite astăzi în DTM. Acestea sunt extrem de eficiente, dat fiind faptul că ele nu sunt folosite la propulsie, ci doar pe post de generatoare electrice. Pe probele speciale extrem de lungi ar fi fost imposibil, de altfel, în plin deșert, să încarce bateria în orice alt mod.
Primul prototip pentru Dakar al Audi este dezvoltat în prezent în uzina Audi Sport din Neuburg an Donau, iar termenul de finalizare este iunie, pentru ca în iulie acesta să fie prezentat. Apoi vor urma testele intesive înainte de startul din ianuarie 2022.