Audi a confirmat oficial că există o serie de mașini A6 și A7 care pot avea probleme de emisii și că acestea vor trece printr-o rechemare pentru upgrade al softului. Rupert Stadler a declarat că este vorba „despre o eroare a inginerilor”, nu un gest intenționat.
Informațiile privind investigațiile pe care KBA, autoritatea pentru transport din Germania, le efectuează la o serie de mașini Audi A6 și A7 echipate cu motoare V6 3.0 TDI au fost confirmate de oficialii companiei în cadrul Adunării Generale în care Consiliul de Administrație a prezentat rezultatele din 2017 și planurile pentru anul următor.
Rupert Stadler, CEO-ul Audi, a declarat că este vorba despre „o eroare a inginerilor” și nu un gest intenționat, toate mașinile urmând să fie supuse unui upgrade al softului.
La scurt timp după ce a apărut informația potrivit căreia KBA investighează acest caz, procurorii din Munchen au declarat jurnaliștilor că vor extinde și ei investigația pe care o derulează în acest moment și asupra noilor modele despre care s-a scris. Cazul nu are legătură cu vechile investigații, care privesc alte motoare ale VW și Audi.
Șeful companiei Audi AG a susținut în fața acționarilor că se află în permanentă legătură cu autoritățile și va prezenta cât mai curând o soluție.
Stadler a mai declarat că va fi nevoie de timp pentru ca întreg scandalul diesel să se stingă. Reprezentanții companiei au mai declarat că au suspendat livrările pentru A6 și A7, cele echipate cu motoarele implicate în anchetă, până la identificarea completă a problemei.
În total, numărul mașinilor care ar putea fi afectate se ridică la aproximativ 60.000 de unități, potrivit presei germane, care citează surse din companie.
Informația inițială a plecat de la ministrul transporturilor din Germania, care ar fi declarat unor jurnalșiti că reprezentanți ai Audi au fost audiați formal la sediul KBA, în cazul unor suspiciuni privind o nouă serie de motoare diesel regăsite pe modelele A6 și A7.