Compania feroviară Astra Trans Carpatic a investit 20 de milioane de euro în deschiderea de rute feroviare noi, în urma achiziției a 15 automotoare de la Căile Ferate din Danemarca. Compania controlată de omul de afaceri arădean Valer Blidar a pus în circulație, sâmbătă, primul automotor achiziționat, pe ruta Timișoara – Arad - Satu Mare - Baia Mare, oferind condiții considerate de lux de către pasageri. A patra legătură feroviară va fi lansată pe traseul Timișoara-Arad-Oradea-Cluj în luna decembrie, iar până în aprilie 2019 vor fi puse în circulație toate celelalte 14 garnituri, urmând să fie deschise noi rute, scrie News.ro.
Primul tren automotor cumpărat de compania feroviară Trans Carpatic Arad de la Căile Ferate din Danemarca a fost pus în circulație pe ruta Timișoara – Arad - Satu Mare - Baia Mare.
Omul de afaceri Valer Blidar, care controlează atât compania feroviară cât și fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, sâmbătă, pe peronul Stației CFR Arad, că au fost investiți 20 de milioane de euro pentru a se dechide rute noi, în special regionale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Confom lui Blidar, compania vrea să asigure transport regional rapid, confortabil, oferind și diverse servicii pentru pasageri.
Garniturile achiziționate în ultimele luni - compuse din două vagoane articulate, cu o lungime totală de 48 de metri - au motoare diesel cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Capacitatea de transport a fiecărei garnituri este de 113 pasageri.
”Este un tren occidental, doar în România și Danemarca circulă astfel de garnituri. Este un automotor destinat liniilor neeletrificate sau electrificate parțial. Am hotărât ca primul tren de acest gen să circule pe ruta Timișoara – Baia Mare, urmând ca din decembrie, odată cu introducerea noului mers al trenurilor, să plece de la Timișoara două trenuri cuplate până la Oradea, de unde să se separe, unul spre Cluj-Napoca și unul spre Baia Mare. Avem în tren zone business și economic, toate scaunele sunt dotate cu măsuțe ”, explică Valer Blidar.
Vagoanele sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme de entertainment audio-video, cu internet, prize pentru curent electric, instalații performante de aer condiționat și încălzire.
”Parcă îți vine greu să crezi că poți circula în astfel de condiții de lux și în România. Dacă s-ar mai pune la punct și infarstructura, pentru o deplasare mai rapidă, cu siguranță mulți ar renunța la mașini”, a spus un pasager care s-a îmbarcat în Arad.
CITEȘTE ȘI VIDEO Probleme la Tesla: Șeful contabil demisionează după numai 1 lună, CEO-ul stârnește noi controverse după ce a fumat marijuana în timpul unui interviu, acțiunile scadConform lui Blidar, automotoarele pot circula cu 200 de kilometri pe oră, însă infrastructura din România nu permite acest lucru.
Valer Blidar a declarat că toate biletele pe noua rută, care pot fi achizționate online sau direct în tren, au fost vândute până în luna noiembrie.
Celelalte garnituri cumpărate vor fi puse în circulație până în aprilie 2019, urmând să fie deschise rute noi.
Astra Trans Carpatic a lansat, în februarie 2017, prima sa rută feroviară, respectiv Arad-București, dar peste vară trenurile circulă până la Mangalia. A doua rută deschisă este între București și Brașov.
Prețul biletelor de călătorie pe toate cele trei rute sun ușor mai scăzute decât la CFR, iar compania aplică toate reducerile conform legislației în vigoare.
Primul tren pus în circulație de compania feroviară arădeană (pe relația Arad-București) este Transcarpatic, produs de Astra Vagoane Călători, care are o capacitate de producție de 200 de vagoane pe an.