Un proiect de lege inițiat de opoziție propune eliminarea taxelor de pod peste Dunăre, pe teritoriul intern al României, mai exact taxa plătită de șoferi pentru podurile Giurgeni-Vadu Oii și Fetești-Cernavodă. Autorii proiectului arată că o astfel de taxă nu se susține de verme ce este plătită rovinieta, fiind discriminatorie în special pentru locuitorii din zona Dobrogei.
Liberalii susțin că taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusă din rațiuni pur flnanciare, dar este vorba de o dublă impunere, atât timp cât utilizatorii drumurilor publice din România plătesc rovinieta, care reprezintă o taxă pentru utilizarea drumurilor și podurilor amplasate pe drumurile naționale și autostrăzile din România.
În statele traversate de Dunăre (Serbia, Ungaria, Austria), nu există taxe similare pentru trecerea podurilor peste Dunăre, arată autorii legii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Taxa de utilizare a podurilor Giurgeni-Vadu Oii și Fetești-Cernavodă nu reprezintă decât o suprataxare a utilizatorilor drumurilor publice din România, fără o justificare obiectivă: banii colectati merg la bugetul de stat; podurile se află într-un stadiu avansat de degradare, deși această taxă se colectează de peste un deceniu; legislația comunitară nu impune o asemenea taxare, ci ca este rezultatul deciziei autorităților române, care au considerat de cuviință să mai impună o nouă sursă de venituri la bugetul de stat”, argumentează inițiatorii.
Ei adaugă că taxa este profund discriminatorie, în special pentru locuitorii din zona Dobrogei.
CITEȘTE ȘI Ministrul Mediului anunță detalii privind noua taxă auto: pregătim și o perioadă de acomodare”Această taxă este plătită, într-o proporție foarte mare, de cei care sunt nevoiți să facă drumuri sau să tranziteze aceste sectoare de drum. Atât persoanele fizice, cât și cele juridice care își au domiciliul/sediul pe raza teritorial a județelor Constanța, Tulcea și Ialomița sunt obligate să plătească această taxă de trecere ori de câte ori au probleme de sănătate sau trebuie să rezolve probleme administrative, fie în Capitală, fie în alt oraș al țării. Puternic afectați sunt agenții economici care distribuie mărfuri în toată țara. Taxa se regăsește de cele mai multe ori în prețul final al produselor. Altfel spus, și cine nu trece cu mașina peste cele două poduri tot plătește taxa de pod!”, mai susțin liberalii.
Ca urmare, ei solicită și adoptarea proiectului în regim de urgență.