Un articol care pare a fi un test-drive cu modelul electric Dacia Spring a fost publicat în revista dedicată mărcii Tesla, una dintre publicațiile cunoscute pe acest segment, dar de limbă franceză. Articolul vorbește despre Dacia Spring Extreme, dar pare mai degrabă a fi despre versiunea Expression.
„În ianuarie, acest an, mi-a fost livrată mașina mea Dacia Spring. N-am mai condus niciodată o Dacia” își începe articolul autorul care semnează Teslam, fără să precizeze prea clar dacă mașina a fost cumpărată sau este doar un vehicul de test de la producător, dar din descriere pare că mașina a fost achiziționată ca urmare a subvențiilor acordate de guvernul francez. „Atracția unui vehicul complet electric cu o autonomie de peste 230 km și subvențiile ne-au incitat, pe soția mea și pe mine, să facem marele salt”.
Descrierea experienței cu Dacia Spring începe apoi, după două săptămâni de condus. „După două săptămâni și 500 de km mai târziu, mașina mi-a ruinat mai mult sau mai puțin modul meu de conducere a altui vehicul. Dacia Spring propune soluții care îmi par revoluționare, uimitoare, și m-au făcut să mă întreb «De ce astea nu există deja?»”.
Apoi, rezultatele celor 500 de km de condus Spring sunt detaliate, trecând prin experiența fiecărui sistem. De exemplu, absența butoanelor inutile și folosirea telefonului ca sistem multimedia, cu screen-mirroring, sunt considerate practice. „De ce să fac altfel, dacă am deja un computer cu toate opțiunile de conectivitate în buzunar?” scrie autorul din Tesla Mag.
Despre modul în care se conduce Spring, relatarea este la fel de entuziastă: „Conducerea este pur și simplu formidabilă”, spune entuziasmat jurnalistul francez, încât îți vine să te întrebi dacă nu este ironic. Dar nu, el este impresionat de reprizele pe care ți le oferă un motor electric, chiar dacă nu are decât 45 CP, de frânarea regenerativă, de ambianța interioară sau de navigația mașinii.
Cu această ocazie, autorul textului dezvăluie și faptul că mai deține un Hyundai Kona, dar care nu mai este preferat de familia sa, chiar dacă este mai mare. „Chiar dacă copiii au mai mult spațiu în Kona, ei preferă să stea în Dacia Spring. Acesta este unul dintre motivele pentru care mașina asta m-a făcut să-mi pierd gustul pentru alte mașini”.
CITEȘTE ȘI VIDEO Cum va fi semnalizată limita de înălțime pentru Pasajul Unirii. Soluția anunțată acum de autorități pentru a nu mai fi accidenteȘi încărcarea l-a impresionat pe jurnalist, care amintește că temperaturile de iarnă l-au făcut să piardă din autonomie cam 25%, dar că posibilitatea de a încărca zilnic, acasă, bateria, compensează acest lucru. „Nu mai am nevoie să îngheț la benzinărie pentru a face plinul. Pot face plinul seara, cu programare în funcție de orele cu preț redus, iar în timpul ăsta pot dormi sau pot petrece timpul cu soția și copiii mei”.
Noul utilizator de Dacia Spring relatează și câteva probleme pe care le-a avut cu mașina: un scârțîit al roților la mersul înapoi, probleme cu claxonul, rezolvate în service.
La final, este evident că titlul bombastic al articolului ascunde de fapt un text elogios la adresa modelului Dacia Spring, de care autorul este încântat.
CITEȘTE ȘI Renault lansează kit-ul electric pentru mașinile vechi, la jumătate din prețul unui SpringPrețul pe care autorul spune că l-a plătit pentru mașină este de 16.800 de euro, dezvăluind indirect și faptul că mașina nu este Extreme (o versiune care încă nu a ajuns pe străzi) prin publicarea specificațiilor, ceea ce înseamnă că prețul de listă a fost de 22.800 de euro, cu tot cu opțiuni, deoarece subvenția în Franța este de 6.000 de euro.
Dacia a vândut în Franța, în 2022, 18.326 de automobile Spring (înmatriculări), modelul fiind al doilea cel mai vândut de pe piață, după Peugeot e-208 (19.212 unități), depășind astfel Tesla Model 3 (17.005 unități). Franța este cea mai mare piață a lui Spring, fiind urmată de Germania, cu 14.000 de vehicule. În România au fost înmatriculate anul trecut 6.830 de mașini Spring. În total, în Europa, modelul Spring s-a vândut în 48.800 de exemplare, în 2022.