Renault va introduce propulsia cu hidrogen pe flota de vehicule comerciale, potrivit unui anunț oficial. Primele modele sunt așteptate deja chiar la sfârșitul acestui an și începutul anului viitor.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare.
CITEȘTE ȘI FOTO 10 cadouri inspirate pentru sezonul surprizelorRenault a făcut un anunț surpriză privind introducerea vehiculelor fuel cell, pe bază de hidrogen, pentru început la vehiculele comerciale din Europa. Renault Kangoo Z.E. Hydrogen și Renault Master Z.E. Hydrogen sunt primele modele ale francezilor care intră pe segmentul de vehicule propulsate cu hidrogen.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Marele avantaj al energiei electrice produse pe bază de hidrogen este raza mare de autonomie pe care o au, dată de rezervorul de hidrogen. Acesta este resursa principală a celulelor electrice, care generează curent electric și emit doar vapori de apă. Renault spune că vehiculele pe care le lansează vor avea de trei ori mai multă autonomie, în timp ce timpul de încărcare va fi de numai 5 - 10 minute, similar cu alimentarea cu carburanți de la mașinile clasice.
Renault spune că vrea să ofere hidrogenul ca soluție complementară la strategia electrică și hibridă, pentru companiile care doresc să circule în centrele orașelor cu vehicule fără emisii, dar cu o autonomie foarte mare. Este evident că vânzările de vehicule cu hidrogen ar putea îmbunătăți valorile de emisii ale grupului, în lupta cu țintele impuse de Comisia Europeană, dar pentru acest lucru este nevoie ca volumele să fie suficient de mari.
Renault spune că testează tehnologia cu hidrogen din 2014, fiind dezvoltată în parteneriat cu Symbio, o subsidiară Michelin. Compania franceză spune că sistemul folosit se bazează pe un range extender de tip fuel cell care oferă putere electrică dar și termică de 10 kW, autonomia ajungând la 350 km. Valoarea se contrazice cu estimarea unei autonomii „de trei ori mai mare decât la vehiculele electrice”.
Primul model care va fi lansat, la sfârșitul acestui an, este Kangoo Z.E. Hydrogen, cu o autonomie de 370 km, față de 230 km cât are versiunea electrică Kangoo Z.E., având în schimb o greutate suplimentară de 110 kg. Capacitatea de încărcare va fi de 3,9 metri cubi, fiind afectată de rezervorul de hidrogen. Prețul anunțat va fi de 48.300 de euro, în Franța.
CITEȘTE ȘI Angajații Skoda, liniștiți printr-o scrisoare că nu vor concura în segmentul DaciaAl doilea model anunțat va fi Master Z.E. Hydrogen, care va avea o autonomie de 350 km, față de 120 km cât are versiunea electrică standard. Mașina va fi disponibilă de anul viitor, în patru versiuni de caroserie, două van și două cab. Acest model va avea două rezervoare de hidrogen, amlpasate sub caroserie, iar capacitatea de încărcare va fi între 10,8 și 20 metri cubi, cu o greutate suplimentară de 200 kg. Prețul său nu a fost anunțat încă.
Tehnologia cu care funcționează este una fuel cell standard, cu pile de hidrogen. Renault spune că destinatarii principali sunt firmele de transport și logistică, livrări urbane și service, servicii municipale, poștă și trapsorturi speciale.