Pentru a rezista într-o piață care nu este încă decisă dacă trece sau nu la propulsia electrică, Volkswagen și-a planificat riguros existența modelelor echipate cu motoare cu combustie și derivatele acestora hibride. În următorii doi ani vor fi lansate ultimele patru modele noi, relevă datele analizate de Profit.ro.
Șase automobile din gama Volkswagen vor mai fi vândute cu motoare cu combustie sau hibride, iar lansarea lor are loc în intervalul 2024 – 2026. Primele două au văzut deja lumina showroom-urilor. Este vorba despre noile Passat Variant și Tiguan. După ele, mai urmează alte patru, care marchează, practic, finalul acestor motorizări, în Europa.
Volkswagen își urmează strategia de electrificare în Europa, în pofida momentului mai dificil prin care trece piaț auto, pe acest tip de propulsie. Planurile pe termen lung trebuie duse la capăt, pentru că viitorul industriei auto este fără îndoială unul electric, după cum au căzut de acord toți șefii marilor companii auto. Dar până la trecerea completă la motoarele 100% electrice, vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel trebuie să susțină în continuare cererea din piață și veniturile constructorilor auto, pentru că procentul electrcelor este deocamdată de numai 12,5%.
Pentru Volkswagen, planurile prevăd ca în 2026 să fie lansat ultimul motor cu combustie, până atunci fiind programate lansările noului model Tayron, al lui T-Roc, ambele în 2025, potrivit Automobilwoche, care citează un document intern, apoi în 2026 se pregătesc VW Golf Hybrid și T-Roc Hybrid. Acestea patru se alături celor două modele din acest an, Tiguan și Passat, care au fost lansate în 2023 – 2024.
Celelalte planuri ale VW prevăd prelungirea duratei de viață pentru actualele T-Cross și Polo, ultimul fiind amenințat chiar cu dispariția, din cauza prevederilor Euro 7. Pentru a respecta normele de emisii, singura cutie de viteze disponibilă va rămâne DSG.
În același timp, modelul de top Arteon urmează să fie scos din producție, în 2026, fără a mai primi un înlocuitor. Și Touareg va dispărea, dar el va fi înlocuit cu un model complet electric, posibil ID.8, dacă va mai fi menținută această denominare, având în vedere procesul pe care VW îl are pe seama particulei ID. Este posibil ca numele tradiționale, Golf, Passat și chiar Tiguan, să fie folosite în continuare și pe modelele electrice.
Noutatea din acest plan este modelul Tayron, care va înlocui Tiguan Allspace, peste un an, după ce va fi dezvăluit chiar în acest an. Se anunță un SUV clasic, cu o lungime medie, cu șapte locuri și fără propulsii electrificate.
Noile modele lansate ar trebuie să acopere cererea pe următorii 7 – 8 ani de existență, adică până în apropierea anului 2035, când regulamentele europene vor interzice vânzarea de mașini noi cu emisii de CO2.