Ursula von der Leyen, care a fost realeasă președinte al Comisiei Europene (CE), vrea să faciliteze călătoria cu trenul prin crearea unui ”sistem unic de de rezervare” la scara Uniunii Europene (UE), relatează AFP.
”Vom propune un regulament care să prevadă un sistem unic de rezrevare a biletelor online, pentru ca europenii să poată cumpăra un bilet unic pe o platformă unică”, promite ea în orientările politice ale viitoarei Comisii în perioada 2024-2029, arată news.ro.
Documentul a fost publicat înainte ca eurodeputații să o realagă într-un nou mandat de cinci pe von der Leyen la șefia Executivului european.
UE vrea să dezvolte transportul feroviar - larg decarbonatat - în cadrul strategiei sale de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.
CREAREA UNEI ”ADEVĂRATE REȚELE EUROPENE”
Însă dezvoltarea transportului feroviar se lovește în continuare de o fragmentare a rețelei europene în 27 de sisteme naționale.
CITEȘTE ȘI Șeful vânzărilor Dacia este surprins de discountul aplicat lui Duster în România”Pentru a ne atinge obiectivele climatice, trebuie să le permite cetățenilor să se îndrepte mai ușor către opțiuni mai durabile”, pledează Ursula von der Leyen.
”Transportul feroviar transfrontalier rămâne prea complicat pentru mulți cetățeni. (Ei) ar trebui să poată folosi sisteme de rezevare deschise, pentru a cumpăra călătorii transeuropene de la mai mulți prestatori, fără să-și piardă dreptul la rambursare sau despăgubire”, afirmă ea.
Prețuri piperate, lipsa legăturilor feroviare și lipsa de coordonare între țări sunt unele dintre obstacolele care împiedică trenul să fie la fel de atractiv ca avionul pe rute internaționale.
Numeroase site-uri de comparare de zboruri - ca Skyscanner sau Google Flight - livrează instant orice ofertă aeriană existentă pe o traiectorie dată, însă nu există niciun site echivalent feroviar.
CITEȘTE ȘI Bolt se extinde în RomâniaPasagerii sunt nevoiți adesea să jongleze între mai multe site-uri pentru a-și căuta rutele și a-și cumpăra biletele, iar adesea diferențele de funcționare între site-uri creează confuzie. Astfel, aceeași rută francezo-germană poate fi vândută de până la cinci ori mai scump de SNCF Connect decât de omologul său german.
Eurodeputații s-au pronunțat prin vot în martie asupra unei coordonări mai bune a transportului feroviar în UE - prin planificarea în mod concret a traficului, finanțări, proiecte de dezvoltare și lucrări de mentenanță.
”Trebuie să facem din acest mozaic, din acest talmeș-balmeș de rețele naționale o adevărată rețea europeană”, pleda atunci aleasa luxemburgheză Tilly Metz (Verzi), raportoarea textului.
CITEȘTE ȘI FOTO VW lansează un nou SUV din familia ID, echipat cu avatar 3D și design preluat de la CupraÎn perioada 1990-2021, rețeaua feroviară a UE a scăzut cu 12.000 de kilometri, deplângeau eurodeputații, angajându-se să oprească această tendință.