Producătorii de automobile europeni sunt cei mai afectați de o grevă docherilor din porturile de pe coasta de est și de pe coasta Golfului SUA, deoarece se bazează foarte mult pe acele locații, dar prelungirea grevei ar putea afecta industria mai largă, dacă furnizorii au de suferit, susțin analiști citați de Reuters.
Muncitorii portuari au început marți devreme prima lor grevă pe scară largă din aproape 50 de ani, oprind fluxul a aproximativ jumătate din transportul maritim al națiunii, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sindicatul International Longshoremen's Association, care reprezintă 45.000 de lucrători portuari, a negociat cu grupul de angajatori Alianța Maritimă a Statelor Unite (USMX) un nou contract pe șase ani.
”Coasta de Est aduce o mulțime de mașini, în special portul Baltimore. Dacă (greva) se va transforma în săptămâni, va fi o tragedie””, a declarat Steve Hughes, CEO al HCS International, care oferă consiliere sectorului auto în probleme de transport maritim.
În ultimele 12 luni, porturile aflate în grevă s-au ocupat de importuri de vehicule în valoare de 37,8 miliarde de dolari, a spus Hughes. Și asta nu include piesele auto, care sunt utilizate atât în fabricarea de vehicule, cât și pe piața pieselor de schimb, a spus el.
”Dacă te uiți la o mașină GM, vei găsi acum tot felul de piese europene și asiatice în acele mașini”, a spus Hughes.
Asociația producătorilor de motoare și echipamente, un grup comercial pentru furnizorii de mașini, a cerut președintelui Joe Biden și administrației sale să forțeze ambele părți să se întoarcă la masa negocierilor.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Ce trebuie să mai facă Bucureștiul și Washingtonul pentru ca România să intre în Visa Waiver. Guvernul a lăsat să se înțeleagă că e suficient că au semnat că vor faceLipsa de piese i-ar putea determina pe unii producători de automobile să reducă producția de vehicule, deși analiștii au spus că unii ar putea saluta în liniște acest lucru.
Stellantis, de exemplu, are stocuri de vehicule foarte mari.
Analistul Barclays, Dan Levy, a spus că 70% din importurile de piese auto în SUA vin prin porturile afectate, deși companiile probabil și-au construit unele stocuri, deoarece riscul de grevă era vizibil de ceva vreme.
Dacă producătorii de automobile sunt forțați să aducă piese cu avionul, acest lucru ar putea crește costurile.
”Toate acestea sunt foarte, foarte inflaționiste”, a spus Hughes.
Producătorii de automobile europeni, dintre care mulți folosesc porturile aflate în grevă, ar fi cei mai afectați, a spus Levy într-o notă de cercetare.
”Europenii (producătorii de automobile) se bazează foarte mult pe Baltimore pentru importuri și pe porturile din sud-est (adică Charleston) pentru exporturi, deoarece cea mai mare parte a expunerii producției din SUA se află în această regiune”, a spus el.
BMW a spus că monitorizează situația îndeaproape și lucrează pentru a minimiza orice impact, în timp ce Volvo Cars a spus că elaborează planuri de urgență, dar nu a experimentat încă niciun impact vizibil.
CITEȘTE ȘI TAROM declanșează restructurarea - vinde 4 aeronave Airbus și desființează agenții de bilete din 12 orașeOficialii Volkswagen și Mercedes nu au putut fi contactați imediat pentru a comenta.
Importurile europene au reprezentat până la jumătate din vânzările producătorilor germani din SUA în ultimii ani, iar Volvo Car este și mai dependentă, a spus Levy.
Cu toate acestea, cu stocurile mai mari decât de obicei, companiile s-ar fi pregătit, iar impactul grevei ar putea fi limitat, dacă nu va fi o grevă îndelungată, a spus el.
Producătorul de camioane Volvo a declarat că compania a stocat piese și a analizat redirecționarea transporturilor pentru a minimiza impactul și nu se așteaptă la niciun impact pe termen scurt.
Producătorii de automobile din Detroit ar putea beneficia de fapt, modest, deoarece stocurile reduse din industrie ar putea limita presiunea asupra prețurilor, a spus Levy.
Companiile, inclusiv General Motors și Ford, sunt mai probabil afectate de importul de piese, deoarece majoritatea importurilor lor de vehicule vin cu camioane și feroviare din Canada și Mexic, a spus el.
Monitorizăm cu atenție situația și avem planuri de urgență în vigoare. Vom continua să lucrăm pentru a atenua orice impact semnificativ asupra operațiunilor noastre și vom face ajustări după cum este necesar”, a spus GM într-un comunicat.
Producătorul auto din Detroit a refuzat să ofere detalii despre modul în care utilizează porturile sau natura planurilor sale de urgență.
Ford a spus că monitorizează situația, dar a declarat că este prea devreme pentru a specula asupra potențialelor impacturi.
Producătorii de automobile din Asia pot fi mai puțin afectați, a spus Levy.
Toyota a acumulat un inventar suplimentar de vehicule în ultimele două săptămâni, pentru a câștiga timp, și a urmărit îndeaproape discuțiile, a declarat Jack Hollis, vicepreședintele executiv al Toyota pentru America de Nord, într-un interviu.
Mazda a spus că porturile Baltimore și Jacksonville, Florida, sunt importante pentru producătorul auto japonez, dar stocurile sale de vehicule sunt suficiente pentru a satisface cererea pe termen scurt.
Honda a spus că a fost afectată de grevă, fără a oferi detalii. Hyundai a declarat că afiliatul său de logistică, Hyundai Glovis, monitorizează îndeaproape discuțiile și lucrează la planuri alternative pentru a asigura livrarea vehiculelor.