Limita maximă de viteză pe șoseaua de centură a Parisului, una dintre cele mai aglomerate artere rutiere din Franța, va fi de 50 km/h, o decizie luată de primarul socialist al capitalei franceze, Anne Hidalgo, care a stârnit indignarea atât a politicienilor de dreapta, cât și a Guvernului, transmite AFP.
Viteza maximă admisă de 50 km/h, în locul celei de 70 km/h în vigoare în ultimii zece ani, va fi introdusă inițial doar pe o secțiune a acestui inel rutier esențial de 35 km care înconjoară capitala franceză, scrie Agerpres.
Măsura urmează să fie extinsă pe întregul inel rutier la 10 octombrie, după șase nopți de suspendare a circulației, pe porțiuni, pentru a permite instalarea noilor indicatoare.
Pentru municipalitate, care este proprietara șoselei de centură, obiectivul principal este reducerea poluării fonice și a poluării aerului care "afectează viața" celor 550.000 de riverani din zona șoselei de centură, a declarat pentru AFP David Belliard, adjunctul primarului, responsabil de Transporturi.
"Acest model de autostradă urbană, conceput în anii 1970, nu mai este sustenabil în contextul accelerării încălzirii globale. Îi îmbolnăvește pe oameni și îi împiedică să doarmă", a adăugat ecologistul.
În timp ce urmarea acestei noi limitări asupra calității aerului continuă să fie un subiect de dezbatere, efectul asupra poluării fonice este dovedit, iar asociația Bruitparif se așteaptă la un câștig "deloc neglijabil" de doi, până la trei decibeli.
Un alt efect scontat este reducerea numărului de accidente grave pe un traseu utilizat zilnic pentru peste un milion de deplasări zilnice.
Având în vedere că viteza medie în timpul zilei este estimată la aproximativ 35 km/h, noua limită de viteză ar trebui să aibă impact doar în afara orelor de vârf.
CITEȘTE ȘI GRAFIC România încheie T3 pe prima poziție în topul celor mai scumpe piețe de energie din UE. Cea mai importantă victimă a actualei conjuncturi. Se pregătește să ceară compensațiiCriticii susțin, prin urmare, că aceasta este o măsură "antisocială", deoarece îi afectează pe lucrătorii care se deplasează noaptea și la prima oră și care sunt nevoiți să folosească șoseaua de centură pentru a călători dintr-o suburbie în alta. Aceștia ar putea pierde până la 12 minute de somn, potrivit președintei regiunii Ile-de-France, Valérie Pécresse (dreapta, membră a formațiunii Republicanii - LR), căreia i s-au alăturat mai multe organizații patronale din regiune.
Opozanții denunță o decizie "unilaterală" a primarului Parisului ce "va afecta milioane de persoane din regiunea pariziană", după cum a subliniat noul ministru al Transporturilor, François Durovray (dreapta, membru LR). Acesta din urmă a avut vineri o întrevedere cu Anne Hidalgo pentru a-și exprima dezacordul, însă a recunoscut că edilul socialist este "perfect îndreptățit" să decidă.
"Până în prezent nu a fost realizat niciun studiu privind încetinirea traficului, impactul asupra traficului, impactul ecologic sau impactul economic", a criticat Philippe Noziere, președintele asociației celor 40 de milioane de automobiliști francezi.
Ministrul Transporturilor și primarul Parisului au convenit vineri să efectueze o analiză "continuă și independentă" a reducerii limitei de viteză, rezultatul urmând să fie prezentat peste un an.