Allianz vrea să dea în judecată VW pentru pierderile cauzate de scandalul emisiilor

Allianz vrea să dea în judecată VW pentru pierderile cauzate de scandalul emisiilor
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 8 mar 2016

Grupul financiar german Allianz intenționează să ceară în instanță despăgubiri pentru pierderile cauzate de scăderea cotațiilor acțiunilor Volkswagen, ca urmare a scandalului emisiilor poluante, a declarat o sursă apropiată situației, citată de Reuters.

Divizia de investiții financiare și managementul activelor a grupului, Allianz Global Investors (AGI), consideră producătorul auto responsabil pentru declinul acțiunilor sale, care a generat pierderi pentru investitori.

Urmărește-ne și pe Google News

Contactați de Reuters, reprezentanții Allianz au declarat că nu au dat încă în judecată grupul Volksawgen, dar iau în calcul această variantă.

Acțiunile Burberry urcă cu 6%, pe fondul speculațiilor privind o potențială preluare a casei de modă londoneze CITEȘTE ȘI Acțiunile Burberry urcă cu 6%, pe fondul speculațiilor privind o potențială preluare a casei de modă londoneze

"În calitate de manager de active este obligația noastră să luăm în calcul eventuale reclamații împotriva participanților la piața de capital și, dacă este necesar, să acționăm în interesul investitorilor noștri. O eventuală compensație ar fi benefică", au afirmat oficailii Allianz într-o notă.

Acțiunile Volkswagen au pierdut circa 20% din valoare de la izbucnirea scandalului emisiilor poluante. În primele două săptămâni de la dezvăluirea neregulilor, titluri grupului au scăzut cu aproximativ 40%, dar ulterior au recuperat o parte din declin.

În septembrie, agenția americană de mediu a acuzat Volkswagen că a utilizat un dispozitiv special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze pentru sute de mii de vehicule diesel vândute în SUA. Dispozitivul permitea limitarea sistemele de control ale emisiilor de gaze în timpul mersului autovehiculului, permițând mașinilor să emită și de 40 de ori mai multe gaze toxice față de limitele permise de legislația americană.

Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții VW. Aceștia au arătat că dispozitivul, care fasifică nivelul oxizilor de azot (NOx) în timpul testelor antipoluare, a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
allianz
servicii financiare
managementul activelor
investitori
proces
despagubiri
volkswagen
emisii
actiuni
scandal