Alitalia, care a fost la un moment dat un simbol al stilului italian, dar a cărei strălucire a fost distrusă de managementul defectuos, a efectuat ultimul său zbor, la 75 de ani de la înființare, înainte ca activitatea sa să fie preluată de succesoarea sa mai mică Italia Trasporto Aereo (ITA).
Alitalia, preferată în mod tradițional de papi, de vedete și de elita politică italiană, a fost condusă de administratori numiți de stat din 2017, pentru a evita să fie lichidată, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un zbor de seară din capitala Sardiniei, Cagliari, a aterizat la Roma la ora 21:00 GMT, marcând finalul operatorului aerian fondat în 1946, după o serie de restructurări și schimbări de proprietari.
Compania a fost profitabilă un singur an în acest secol, iar guvernul a salvat-o în nenumărate rânduri, cheltuind peste 8 miliarde de euro în numai trei ani.
Noua companie ITA, în care guvernul va investi 1,35 miliarde de euro pe parcursul a trei ani, va începe activitatea cu 52 de avioane și 2.800 de angajați, comparativ cu circa 110 avioane și o forță de muncă de 10.000 de angajați în cazul Alitalia.
Potrivit acordului negociat cu Comisia Europeană, noul operator trebuie să fie profitabil până la sfârșitul actualului plan de afaceri 2021-2025.
Noul operator nbegociază să cumpere brandul Alitalia.