Marca italiană Alfa Romeo, parte a grupului Stellantis, a lansat săptămâna trecută primul său automobil electric din istorie, pe care l-a botezat Milano, după numele orașului în care s-a născut această marcă. Strategia industrială a făcut, însă, ca locul de producție al acestui model să fie Polonia. Lucru care a dat naștere unor tensiuni inimaginabile.
Alfa Romeo Milano nu se va mai numi așa, pentru că Stellantis a decis să schimbe numele. Totul a fost declanșat de protestele și presiunile la care marca a fost supusă din partea italienilor, sindicate, cetățeni și politicieni care au considerat că este jignitor ca o mașină produsă în Polonia să fie botezată cu numele unui oraș din Italia. Ca urmare, noul SUV complet electric se va numi Alfa Romeo Junior, iar orașul Milano pierde ocazia de a fi promovat pe un autombil premium care va fi vândut în toată lumea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Conflictul a fost atât de mare încât discuțiile s-au purtat inclusiv cu reprezentanți ai guvernului italian, care au insistat ca mașina să nu se numească Milano. „Când ajungi la discuții politice, pierzi imediat jumătate din clienți, iar noi am preferat să evităm asta”, a declarat Jean Philippe Imparato, CEO al mărcii Alfa Romeo.
Șeful Alfa Romeo a explicat într-o conferință de presă că nu vor exista efecte financiare pentru companie, din cauza schimbării numelui, pentru că mașina nu a intrat încă în producție, iar vânzarea acesteia nu a început pe nicio piață.
Noul nume ales a fost Junior, un nume folosit de asemenea de mașină în trecut, având o rezonanță importantă în rândul clienților.
Reprezentanții Stellantis au încercat să explice politicienilor de ce au numit noul model Milano, principalul motiv fiind un sondaj făcut în rândul italienilor, care au votat acest nume pe primul loc, pe locul al doilea fiind Junior. Ambele nume au fost purtate de modele istorice ale Alfa Romeo. Cei de la Alfa susțin că n-au încercat niciodată să sugereze că noul model va fi produs în Milano, dar în același timp ei reamintesc că mașina a fost desenată și dezvoltată în Italia. Eu au reamintit că mai există în lume mașini botezate cu numele unor orașe, chiar dacă nu sunt construite în aceste orașe.
Șeful Alfa Romeo a mai spus că decizia de schimbare a numelui este definitivă, chiar dacă într-un eventual proces ar fi avut șanse de câștig. El a reamintit că numele Milano a fost anunțat public încă de anul trecut, dar atunci nimeni nu a protestat.
CITEȘTE ȘI FOTO Corespondență din Spania - Șeful Dacia, după mutarea unei părți a producției Duster în Turcia: Nu vă temeți, fabrica din Mioveni nu va rămâne goală!Alfa Romeo încearcă să revină la viață prin trecerea la propulsia electrică, după ce a pierdut în ultimul deceniu masiv clienți, ca urmare a absenței de noutăți în gamă, totul fiind cauzat de managementul anterior preluării de către Stellantis, în epoca Fiat – Chrysler.
Numele Junior a fost folosit pentru prima dată în anii 70, pe un automobil Alfa Romeo, fiind celebru în acea vreme printre fanii mărcii.