Prezent la Paris, unde a debutat oficial în fața publicului, Alfa Romeo Junior, cel mai nou model al mărcii italiene a fost deja lansat în rețelele comerciale din Europa cu noua motorizare hibrid, fiind anunțate prețurile inclusiv pentru piața din România.
Alfa Romeo nu renunță la segmentul B, acolo unde cândva modelul MiTo făcea vânzări bune, chiar dacă alte mărci premium au anunțat că părăsesc acest segment (vezi Audi A1) din cauza lipsei de profitabilitate.
Practic, brandul italian profită de platforma Stellantis, de oferta largă de motorizări, inclusiv electrice, pe care grupul din care face le pune la dispoziția mărcilor, astfel că încearcă să se reinveteze și să-și relanseze vânzărilor, cu un SUV accesibil.
Noul Junior s-a „bucurat” de o lansare cu scandal, din cauza numelui său. Botezat inițial Milano, un nume care mai fusese folosit de brand în trecut, SUV-ul a fost redenumit la doar o săptămână de la debutul oficial, din cauza protestelor autorităților italiene, supărate că mașina nu va fi produsă în Italia, ci în Polonia, deci nu are cum să folosească numele unui oraș italian celebru.
Dincolo de chestiunile de orgoliu patriotic, italienii sunt supărați, de fapt, pe faptul că, rând pe rând, mașinile fostului grup Fiat, actualmente Stellantis, pleacă către alte țări, unde costul de producție este mai mic.
În ce privește trăsăturile noului Junior, un nume care a mai fost și el folosit în trecut de Alfa Romeo, toată platforma și structura tehnică a sa este similară cu cea regăsită pe o serie de modele aflate deja în vânzare în showroom-urile Stellantis. Este vorba despre Jeep Avenger, în primul rând, apoi Peugeot 2008, Opel Mokka, Fiat 600, dar și noul Lancia Ypsilon.
Este așa numita sinergie între branduri, de care Stellantis se bucură și încearcă să o facă tot mai profitabilă.
Principala caracteristică a lui Junior este arhitectura multi-energie, care permite echiparea cu toată gama de motorizări, de la benzină, la electric, ceea ce face din linia de producție din Polonia una foarte versatilă, pentru că poate produce exact mașinile care sunt cerute de piață. Strict pentru Alfa Junior, motorizarea cu care a fost prezentat la Paris este cea hibridă, care se adaugă celei electrice cu care modelul a debutat.
CITEȘTE ȘI Scăderi de vânzări la electrice pentru grupul Renault. Cota de piață a mașinilor electrice s-a redus din cauza declinului Megane și SpringAlfa Romeo Junior Ibrida, așa cum se numește în italiană versiunea de motorizare, are 136 CP și este bazată pe un motor pe benzină cu turbină variabilă de 1.2 litri în trei cilindri și un motor electric de 21 kW (28 CP) integrat în cutia de viteze cu dublu ambreiaj. Cu ajutorul acestei propulsii, mașina poate merge până la 50% din timp în regim electric, la viteze mici, adică în zone urbane, dar chiar și la viteze mai mari, atunci când nu este solicitată o putere mare.
Și ca un fapt divers, să amintim că Dacia a introdus un motor comparabil pe noile Duster și Bigster, un motor criticat de fanii români ai mărcii, dar care, iată, e ales și de una dintre mărcile premium ale Stellantis.
CITEȘTE ȘI VIDEO Metrorex anunță unde a ajuns cu metroul spre Aeroportul Otopeni. Lucrări în ritm alertUnul dintre detaliile lui Junior care ar putea să genereze discuții în rândul potențialor clienți este designul, care este semnat de Alejandro Mesonero Romanos, nimeni altul decât cel care a trecut și pe la Dacia timp de câteva luni. Liniile farurilor, dar și restul mașinii nu amintesc aproape deloc de clasicele Alfa Romeo, ceea ce ar putea să îndepărteze până și fanii înrăiți, care ar mai fi dispuși să cumpere o mașină a mărcii italiene.
La Paris, apropierea dintre modelul exclusivist 33 Stradale și noul Junior amplifică sentimentul că micul SUV nu aparține aceleiași familii.
Pentru piața din România, importatorul a anunțat că prețul noului Alfa Romeo Junior 1.2 MHEV 136 CP, în echipare Ibrida, este de 28.000 de euro, o valoare foarte bună pentru un brand premium, chiar dacă motorizarea nu este una de performanță.