Alfa Romeo are nevoie de o relansare pe plan global, atât din punct de vedere al imaginii, cât și din cel al gamei sale. Un nou model este pregătit pentru lansare în acest an, însă noul CEO al mărcii a amânat momentul pentru a-l echipa cu motoare mai puternice.
Imediat după fuziunea PSA cu FCA, mărcile grupului italian Fiat – Chrysler au intrat în vizorul noul șef al Stellantis, Carlos Tavares. Acesta l-a numit în fruntea mărcii premium Alfa Romeo pe Jean-Phillippe Imparato, cel care a condus Peugeot și întreg procesul de transformare a acestei mărci, apoi a preluat conducerea brandului DS.
Acum, el coordonează cele trei mărci premium, Alfa Romeo, Lancia și DS, având ca misiune relansarea acestora și transformarea lor în competitori puternici pe piețele globale. Alfa Romeo are cea mai bună poziție din care poate reîncepe lupta pentru clienții premium, însă are nevoie de noi modele, care să rivalizeze cu modelele germane BMW, Audi sau Mercedes. Tonale este cel mai „proaspăt” automobil al italienilor, un proiect la care se lucrează de 4-5 ani. Acum, el a fost amânat de Imparato, pentru că nu este suficient de performant. Potrivit Automotive News, care citează surse din zona furnizorilor mărcii, motorizare PHEV pe care o va avea Tonale a fost considerată insuficient de puternică.
Fosta PSA dispune pentru modelele sale de motoare competitive, însă nu știm dacă este posibilă o „grefă” de acest gen, cu atât de puțin timp înainte de lansare. Ce se știe este faptul că modificarea tehnică va împinge lansarea în 2022, chiar dacă aceasta era prevăzută inițial pentru acest an. Informația a fost confirmată și de sindicatele italiene, care au declarat că au cerut ca producția lui Tonale să înceapă în acest an, dar că au semnale că acest lucru nu se va petrece. Programul prevedea ca startul producției lui Tonale să fie în luna octombrie, în uzina din Pomigliano.
Reprezentanții Stellantis au declarat că intenția companiei este ca Alfa Romeo Tonale să ofere cea mai actualizată propunere electrificată și că specialiștii lucrează la acest aspect.
Alfa Romeo Tonale va fi un SUV compact, ce va utiliza platforma FCA pe care a fost dezvoltat și Jeep Compass. Acesta din urmă oferă o versiune PHEV de 190 CP și una de 240 CP. Are o autonomie electrică de 49 km, asigurată de un motor de 60 CP și de o baterie de 11,4 kWh, iar propulsia cu benzină este asigurată de un motor 1.3 litri.
Alternativa PSA utilizată pe modele ale Peugeot este compusă din două motoare electrice de 81 și, respectiv, 83 kW, propulsate de o baterie de 13,2 kWh, cu o autonomie de 59 km exclusiv electric, împreună cu un motor pe benzină de 1.6 litri, puterea totală a sistemului fiind de 300 CP. Aparent paradoxal, nivelul de emisii ale Peugeot este mult sub cel al Jeep Compass.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legalăVânările Alfa Romeo au scăzut puternic în 2020, cu aproximativ 30%, la 35.500 unități.
Alfa Romeo a prezentat un concept care anticipa viitorul SUV Tonale, în 2019, la ultimul salon de la Geneva.
În prezent, Alfa Romeo mai produce doar 2 modele, SUV-ul Stelvio și sedanul compact Giulia. În cadrul prezentării făcute de Carlos Tavares, la momentul constituirii grupului Stellantis, ierarhizarea mărcilor din grup avea în vedere poziționarea cele trei mărci premium, Alfa Romeo, DS și Lancia, deasupra tuturor celorlalte branduri din grup, inclusiv deasupra Peugeot, care a fost transformată într-o marcă upmarket. Alfa Romeo va fi lider de proiect în procesul de transformare a acestora.