În luna iulie, în vârf de sezon estival, zborurile charter din și către România au înregistrat întârzieri considerabile, care i-au pus pe turiștii români în situația să aștepte zeci de minute în aeroporturi, iar dintre cele 320 de zboruri charter, 40 nu au plecat la ora programată, având întârzieri totale de peste 600 de minute, potrivit datelor AirHelp, lider mondial în obținerea de compensații pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate.
Cele mai multe zboruri afectate de întârzieri au fost pe rutele: București Otopeni-Tenerife (13 curse decolate cu întârziere), Tenerife-București Otopeni (11 curse care au decolat cu întârziere), București Otopeni-Palma de Mallorca (5 curse decolate cu întârziere), Palma de Mallorca-București Otopeni (5 curse decolate cu întârziere), București Otopeni-Antalya (5 curse decolate cu întârziere) și Antalya-București Otopeni (o cursă decolată cu întârziere), scrie News.ro.
Cea mai mare întârziere din sezon, de 15 ore, a avut-o cursa charter Timișoara – Antalya, operată în august de compania turcească Freebirds Airlines. Defectarea unei aeronave a afectat 180 de pasageri care urmau să plece în vacanță pe litoralul turcesc și alți 100 de turiști care urmau să se întoarcă din concediu. Situația s-a repetat la câteva săptămâni distanță, pe aceeași cursă charter operată de aceeași companie aeriană, când 180 de turiști români au fost nevoiți să aștepte în jur de cinci ore îmbarcarea pe zborul spre Antalya.
CITEȘTE ȘI Campanie: Air France și KLM reduc cu până la 40% prețul biletelor pentru circa 100 de destinațiiÎn cazul întârzierii cursei mai mult de trei ore, anulării sau suprarezervării unui zbor, pasagerii au dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro, garantate de Uniunea Europeană prin Directiva 261/2004.
“Indiferent că este zbor regulat sau zbor charter, încurajăm turiștii români să își ceară drepturile. Pentru a-i ajuta să obțină cât mai repede compensațiile pentru zboruri afectate, noi, la AirHelp, am integrat în aplicația AirHelp un instrument care analizează rezervările de zbor pe care pasagerii le au în conturile lor de G-mail, Yahoo! Mail sau Outlook și care îi anunță aproape în timp real dacă zborul lor este eligibil pentru despăgubiri și câți bani pot primi”, explică Ștefan Radu, country manager AirHelp România.
Potrivit legislației europene, oricare cetățean, indiferent de naționalitate, are dreptul la despăgubiri care pot ajunge la 600 de euro. Condiția este ca pasagerul să părăsească UE cu orice companie aeriană, de linie sau low-cost, sau să sosească în UE cu o companie aeriană, de linie sau low-cost, înregistrată în UE (sau Islanda, Norvegia sau Elveția).
În ultimii trei ani, peste 120.000 de pasageri din România au fost afectați de zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate. Dacă ar aplica pentru despăgubiri ar fi despăgubiți cu 34 de milioane de euro.