Aeroporturi București, pas înapoi - Nu va mai interveni asupra aplicațiilor de taxi la terminalele touch screen. Undă verde inclusiv pentru aplicatii de ride-sharing

Aeroporturi București, pas înapoi - Nu va mai interveni asupra aplicațiilor de taxi la terminalele touch screen. Undă verde inclusiv pentru aplicatii de ride-sharing
scris 26 nov 2024

Consiliul Concurenței impune Companiei Naționale „Aeroporturi București” (CNAB) să nu mai intervină asupra aplicațiilor de taxi, ca obligație pentru a înlătura îngrijorări concurențiale care au condus la declanșarea unei investigații privind limitarea accesului pe piață al firmelor care administrează aplicații informatice prin care pot fi comandate taxiuri de la aeroport.

VEZI AICI ȘI Ridesharingul a devenit mai competitiv, munca șoferilor - mai puțin profitabilă. Relatările unor șoferi Bolt și Uber

CNAB a decis că doar aplicațiile informatice ale firmelor de taxi pot rula pe terminalele touch screen din incinta Aeroportului Internațional „Henri Coandă” București. În acest fel, CNAB a limitat  accesul pe terminalele touch screen companiilor care administrează aplicații informatice agregatoare, arată Consiliul.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR lucrează 24h/24h, inclusiv în week-end, la Autostrada Sibiu – Pitești CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR lucrează 24h/24h, inclusiv în week-end, la Autostrada Sibiu – Pitești

Practic, clienții puteau solicita serviciile de transport doar de la anumite firme de taxi care aveau aplicații informatice instalate pe terminalele touch screen, nu și de la companii agregatoare care cuprind oferta mai multor șoferi de taxi.

Prin angajamentele propuse acum, CNAB urmărește să asigure accesul tuturor operatorilor interesați în incinta aeroportului, în condiții transparente, nediscriminatorii și predictibile.

Astfel, pentru a reglementa în mod unitar activitatea de închiriere, CNAB se angajează doar să identifice și să închirieze spațiile pentru amplasarea terminalelor touch-screen, fără a mai interveni asupra tipurilor de aplicații care rulează pe respectivele terminale touch screen.

În plus, serviciile de transport persoane de la aeroport nu vor mai fi limitate doar la transport în regim taxi (respectiv la aplicațiile informatice ale companiilor de taxi), ci vor fi incluse și altele, precum comandă prin aplicații agregatoare sau aplicatii de ride-sharing.

FOTO Primele probe cu iluminatul pornit pe un lot al Autostrăzii Moldovei CITEȘTE ȘI FOTO Primele probe cu iluminatul pornit pe un lot al Autostrăzii Moldovei

De asemenea, închirierea spațiilor se va atribui exclusiv prin licitație cu strigare organizată de Bursa Română de Mărfuri, iar companiile interesate vor putea depune oferte pentru mai multe spații, dar li se va atribui numai un singur spațiu în cadrul aceleiași proceduri de licitație, cu scopul de a asigura o prezență cât mai numeroasă a companiilor active pe piață și servicii diversificate pentru pasageri.

După ce analizează observațiile primite, Consiliul Concurenței poate solicita modificarea propunerii de angajamente și/sau poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor. În cazul acceptării angajamentelor, acestea sunt monitorizate pe o anumită perioadă, de către autoritatea de concurență sau de către o companie desemnată în acest sens.

În cazul neîndeplinirii angajamentelor, CNAB poate fi sancționată cu amendă de până la 10% din cifra de afaceri. Pe parcursul procedurii, Consiliul Concurenței poate redeschide la cerere sau din oficiu investigația, dacă se constată anumite nereguli.

viewscnt
Afla mai multe despre
consiliul concurenței
cnab