Administrația Federală pentru Aviație din SUA a numit experți pentru evaluarea managementul siguranței la Boeing

Administrația Federală pentru Aviație din SUA a numit experți pentru evaluarea managementul siguranței la Boeing
scris 9 ian 2023

Administrația Federală pentru Aviație (FAA) din Statele Unite a numit 24 de experți pentru evaluarea managementul siguranței la Boeing și modul în care acesta înfluențează cultura siguranței în cadrul companiei, după prăbușirea a două avioane 737 MAX care au provocat moartea a 346 de oameni, transmite Reuters.

Comisia, care a fost solicitat de Congres în temeiul unei legi din 2020 pentru a reforma modul în care FAA certifică noile avioane, include un lector al MIT și inginer aerospațial, Javier de Luis, a cărui soră a fost ucisă într-unul dintre accidente, precum și experți de la NASA, FAA, sindicate, Airbus, Southwest Airlines, American Airlines, United Airlines, GE Aviation, FedEx Express  și Pratt & Whitney, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Tesla reduce prețurile automobilelor în China pentru a doua oară în trei luni CITEȘTE ȘI Tesla reduce prețurile automobilelor în China pentru a doua oară în trei luni

Aceasta se va reuni în următoarele săptămâni și va avea la dispoziție nouă luni pentru a-și finaliza evaluarea și a emite constatări și recomandări, a spus FAA.

Congresul a ordonat agenției să numească un grup până în 2021, dar FAA a ratat acest termen.

Un raport al Comitetului pentru Transport și Infrastructură din septembrie 2020 spunea că accidentele avioanelor MAX ”au fost punctul culminant al unei serii de ipoteze tehnice greșite ale inginerilor Boeing, o lipsă de transparență din partea conducerii Boeing și o supraveghere extrem de insuficientă de către FAA”.

Boeing nu a comentat imediat anunțul de joia trecută a FAA, dar a subliniat anterior că a făcut reforme în cultura sa de siguranță care au costat compania miliarde de dolari.

De Luis, lector în cadrul Departamentului de Inginerie Aeronautică și Astronautică, a declarat Congresului în 2020 că ”Boeing nu poate să continue să își certifice propriile proiecte, în special acele sisteme care au impact direct asupra siguranței vehiculelor, cu puțină sau deloc revizuire exterioară”.

Luna trecută, Congresul a votat ridicarea termenului limită de 27 decembrie care impunea un nou standard de siguranță pentru alertele moderne din cabina de pilotaj pentru două versiuni noi ale aeronavei 737 MAX, care ar fi putut pune în pericol vânzarea acelor modele noi.

În septembrie, FAA a finalizat o politică pentru a proteja angajații din aviație care îndeplinesc sarcini de certificare guvernamentale de interferența Boeing și a altora.

În mai, FAA a optat pentru reînnoirea programului de autorizare a desemnării organizației (ODA) al Boeing pentru trei ani, mai degrabă decât cei cinci ani pe care îi solicita Boeing.

FAA continuă să supună Boeing unei supravegheri îmbunătățite, inspectând toate avioanele noi Boeing 737 MAX și 787, înainte de a putea fi livrate.

În noiembrie, Biroul Inspectorului General al Departamentului de Transport a declarat că va audita supravegherea FAA asupra MAX.

viewscnt
Afla mai multe despre
sua
boeing