Renault ia în considerare construirea unui vehicul electric de serie destinat pieței din India, ca parte a unui impuls reînnoit pe o piață unde adoptarea vehiculelor electrice este de așteptat să crească rapid de la o bază mică, au declarat pentru Reuters două persoane care au cunoștințe despre analiza în curs.
Analiza realizată de Renault subliniază modul în care producătorul francez de automobile continuă planurile de electrificare a gamei sale, chiar dacă extinde negocierile nerezolvate cu partenerul său Nissan Motor cu privire la investiția într-o unitate pentru vehicule electrice pe care intenționează să o separe de celelalte operațiuni ale sale, relatează News.ro.
De asemenea, planurile Renault evidențiază schimbarea percepției asupra pieței auto din India, care a înregistrat în 2022 cea mai rapidă creștere comparativ cu oricare altă piață majoră.
Vehiculele electrice erau pe cale să reprezinte mai puțin de 1% din vânzările de mașini anul trecut, dar guvernul a stabilit un obiectiv de 30% până în 2030 și a avut recent succes în atragerea de furnizori pentru producătorii auto internaționali, cu o serie de subvenții.
Renault studiază lansarea unei versiuni electrice fabricate în India a hatchback-ului său Kwid, au declarat sursele pentru Reuters.
Analiza va evalua cererea potențială, prețurile și capacitatea de a construi vehiculul electric cu componente locale, a spus una dintre persoane, adăugând că orice lansare va avea loc târziu în 2024.
Mișcarea face parte dintr-un plan mai amplu al Renault de a relansa vânzările într-o țară în care producătorul auto rămâne profitabil, în ciuda faptului că a vândut mai puține mașini în 2022 decât cu un an mai devreme, a spus persoana.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Stadionul Dinamo, demolat anul acesta după alți bani dați pe un studiu de fezabilitate. Va fi o arenă multifuncționalăRenault India a refuzat să comenteze planurile de produse, dar a spus că grupul se concentrează pe electrificare la nivel global, ca parte a strategiei conturate de CEO-ul Luca de Meo și că ”India este una dintre piețele cheie” pentru grup.
India urmează să devină a treia mare piață din lume pentru vehicule de pasageri și alte vehicule ușoare, înlocuind Japonia, potrivit unei prognoze a S&P Global Mobility.
Vânzările la nivel de industrie au crescut cu aproximativ 23%, până la 4,4 milioane de vehicule în 2022.
Această creștere este în contrast cu perspectivele pentru Statele Unite, unde este așteptat ca piața să rămână sub nivelul din 2019 anul viitor, și China, unde cererea este în slăbire.
Renault spera să ajungă la un acord cu Nissan în decembrie, cu privire la condițiile înființării unității sale de vehicule electrice, dar discuțiile au fost încetinite din cauza preocupărilor producătorului auto japonez cu privire la o serie de probleme, inclusiv protecția proprietății sale intelectuale.
”India va juca un rol important în proiectele viitoare ale Renault-Nissan, dar planurile locale nu vor fi finalizate înainte de a se ajunge la un acord global privind restructurarea alianței”, a spus una dintre surse.
În India, producătorul autohton Tata Motors, care domină vânzările de mașini electrice, precum și jucători străini precum Stellantis, Hyundai Motor și MG Motor, deținută de SAIC, lan sează vehicule electrice.
CITEȘTE ȘI VIDEO Pompierii și paramedicii din Constanța au salvat, după resuscitare, viața unui cățel dintr-un apartament incendiatRenault produce deja o versiune a Kwid EV în China, care este vândută pe această piață sub numele de City K-ZE și exportată în Franța sub numele de Dacia Spring.
Spring, al doilea cel mai vândut vehicul electric în Franța în 2022, are o autonomie de 230 de kilometri și un preț de pornire de 20.800 de euro (21.869 USD), înainte de stimulentele guvernamentale.
Pentru a se califica pentru stimulente în India, Renault ar trebui să construiască mașina la uzina alianței din sudul Indiei și să se aprovizioneze cu componente la nivel local, a spus prima sursă.
Fabrica din India este deținută în majoritate de Nissan. Nissan a refuzat să comenteze. Renault produce în prezent în India hatchback-ul Kwid, SUV-ul Kiger și Triber cu șapte locuri.
Vânzările sale au scăzut cu 9%, până la aproximativ 87.000 de unități în 2022, iar cota de piață a scăzut la puțin peste 2%.
Ca parte a relansării din India, Renault intenționează, de asemenea, să investească în renovarea și modernizarea unora dintre principalii săi dealeri din orașele mari, a spus persoana. Compania a spus că are 500 de puncte de vânzare în India.