Bosch va lansa propriul serviciu de car-sharing în Germania, la concurență cu constructorii de automobile care îi sunt clienți, pe segmentul de marfă, cu furgonete electrice.
Compania de componente auto Robert Bosch a anunțat că va lansa propriul serviciu de van-sharing în Germania, anul acesta, pentru a-și utiliza la maxim experiența și resursele într-un domeniu care se anunță exploziv în următorul deceniu. Bosch va concura cu clienții săi, companiile auto care oferă sau se pregătesc să ofere același tip de serviciu, car-sharing pe zona de marfă, cu mașini electrice.
Bosch va avea un parteneriat cu compania Toom, parte din grupul Rewe, pentru a oferi clienților acestei rețele de magazine mașini electrice pentru transportul cumpărăturilor (echipamente de casă și grădină). Pentru început, mașinile vor fi disponibile la magazinele din Berlin, Frankfurt, Leipzig, Troisdorf și Freiburg.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vehiculele utilizate vor fi furnizate de StreetScooter, un start-up care s-a remarcat într-un parteneriat cu Deutsche Post, care a și cumpărat, între timp, StreetScooter. StreetScooter este un producător de vehicule de marfă electrice, iar Bosch este furnizor de echipamente electrice pentru aceste vehicule. Cel mai mic furgon pe care îl produce în acest moment StreetScooter este WORK Box, echipat cu un motor cu puteri de 39 sau 48 kW, cu un cuplu maxim de 200 Nm și o viteză maximă de 85 km/h. Autonomia urbană este de 101 - 205 km, în funcție de sarcină și de regimul de rulare. Mașina poate fi oferită și în varianta pick-up sau doar șasiu. Prețul unui astfel de vehicul începe de la 31.950 de euro, fără TVA.
„Bosch crește cu servicii digitale pentru mobilitate urbană. Un serviciu de sharing de van-uri electrice are un mare potențial de creștere”, a declarat Rainer Kallenbach, președinte Connected Mobility Solutions, divizie a Bosch.
Bosch operează deja un serviciu de închirere de vehicule, în Paris, Berlin și Madrid, dar care este dedicat scuterelor.
Mai mulți producători de autovehicule au anunțat că vor lansa propriile modele electrice și autonome, dar și servicii bazate pe acestea, dedicate transportului de marfă. Printre acestea, se numără Renault și Daimler, mărci care au o tradiție îndelungată în zona de vehicule comerciale. Ford va lansa propriile van-uri electrice, bazate, de asemenea, pe componente furnizate de Bosch.