A cincea generație a automobilului utilitar Mitsubishi L200, din clasa pick-up-urilor, a fost lansată oficial pe piața românească, aducând schimbări substanțiale față de modelul anterior, care a cumulat vânzări de 3.2000 unități pe piața autohtonă în perioada 2006-2014.
Generația anterioară a lui L200 a ocupat locul doi în segmentul utilitarelor de o tonă, de tip pick-up, pe piața românească în anul 2014, în 2010 a fost liderul segmentului, iar în anii de vârf 2007-2008 înregistra volume de vânzări anuale de 700-800 unități, a precizat Mihai Petre, directorul de marketing al M Car Trading, distribuitorul general Mitsubishi Motors în România.
Potrivit reprezentanților Mitsubishi, L200 este în momentul de față cel mai bun pick-up disponibil pe piață, datorită celui mai capabil sistem de tracțiune 4x4, dezvoltat inițial pentru modelul Mitsubishi Pajero, celui mai redus consum de carburant în clasa sa - 6,5 litri/100 km în ciclu mixt, autonomiei de peste 1.150 km cu un singur plin de carburant (rezervorul are 75 litri, aproximativ același nivel la toate modelele din segment), celui mai redus nivel de emisii de CO2 - 169g/km, celei mai strânse raze de bracaj - 5,9 metri, făcându-l ușor manevrabil, capacității totale de încărcare și remorcare (bena plus tractare) de 4.090 kg și celor mai multe sisteme de siguranță.
Noul Mitsubishi L200 este produs în Thailanda, începând din 2014, iar producția anuală este de 200.000 de unități, fiiind vizate 150 de piețe de export. Vânzările au debutat în 2014 în țara de origine, iar vânzările efective în Europa au început în vara anului 2015.
Începând din 1978 au fost vândute în total peste patru milioane de vehicule L200 în întreaga lume, din care 440.000 încă sunt folosite zilnic în Europa. A patra generație, predecesoarea modelului lansat oficial joi, a fost produsă în 1,3 milioane unități, din care 220.000 au fost vândute în Europa, principalele piețe fiind Marea Britanie, Turcia, Germania, Franța, Austria.
Pe segmentul utilitarelor de o tonă, de tip pick-up, Mitsubishi concurează în principal cu Toyota Hilux, Ford Ranger, VW Amarok și Nissan Navara.
Pe piața auto europeană, acest segment de automobile are o cotă mică, de numai 0,74%, însă este așteptată o dinamică spectaculoasă. Cea mai mare piață pentru astfel de utilitare ușoare este Asia, unde Mitsubishi estimează că va vinde jumătate din producția acestui model.
Mitsubishi L200 este echipat cu un motor Diesel de 2,4 litri și 181 CP, cuplat cu o transmisie manuală cu șase rapoarte, complet nouă, sau cu o transmisie automată, versiunea îmbunătățită a celei de pe modelul Pajero.
Printre dotările modelului figurează șapte airbag-uri, sistemul LDW de avertizare la părăsirea benzii de rulare, Hill Start Assist System la pronirea din rampă, luminile de zi cu LED, camera video pentru marșarier, pilotul automat cu limitator de viteză adaptiv, aerul condiționat automat dual, padele pentru schimbarea treptelor de viteză în cazul modului manual pentru transmisia automată, sistemului de operare fără cheie, sistemul audio digital cu USB, noul sistem Super Select 4WD II de tracțiune integrală, cu opțiunea de blocare a diferențialului spate.
Sursa: Agerpres