De teamă să nu se contamineze cu noul tip de coronavirus, numeroși londonezi evită să țină mâna pe banda de cauciuc a scărilor rulante din metrou, iar rezultatul este o creștere a căderilor potențial mortale, își exprimă îngrijorarea transportatorii londonezi, citați de presa londoneză, informează AFP.
Douăsprezece persoane au murit sau au fost grav rănite în metrou din aprilie până în iunie, iar 23 în autobuze. Este o cifră mai mare decât în timpul altor trimestre din perioada 2020-2021, subliniază cotidianul The Telegraph.
Unul dintre ''cele mai mari riscuri'' pentru securitatea pasagerilor este de a nu se ține și a cădea din cauza unei ''percepții conform căreia banda de cauciuc nu este curată în contextul pandemiei'', a comentat Andy Lord, directorul general al metroului londonez, citat în cotidian.
Persoanele în vârstă sunt în categoria cu cel mai mare risc, căderea lor intervenind în timp ce ele încearcă să pună un bagaj pe scara rulantă, potrivit lui.
O altă cauză a căderii este starea de ebrietate a unor pasageri, cu o creștere a ieșirilor în timpul nopții pe măsură ce interdicția de circulație a fost ridicată, a adăugat Andy Lord.
În afară de un regim de igienizare intensivă a rețelei de metrou, deja în funcțiune, regia de transporturi (TfL) intenționează să extindă instalarea, începută anul trecut, a unor aparate cu raze ultraviolete pe banda scărilor rulante, pentru a eradica orice urmă de virus, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Lista țărilor cu risc epidemiologic, actualizată - Bulgaria și Franța revin în zona galbenă, Spania trece în zona verdeMenționat de Telegraph, un raport al TfL publicat săptămâna aceasta asupra securității pasagerilor arată că numărul de răniți la un milion de pasageri este în prezent ''superior obiectivului fixat'' de regie. ''Numărul de persoane ucise sau rănite a crescut odată cu reîntoarcerea pasagerilor în rețeaua de transport. Numărul de accidentări survenite pe scările normale sau pe cele rulante se menține la un nivel relativ ridicat. În raport cu trimestrul precedent, există de asemenea o ușoară creștere a numărului de accidentări acolo unde un factor a fost starea de ebrietate'', precizează documentul.