Mai mulți angajați din Japonia au decis să plece de la slujbă cu două minute mai devreme pentru a nu rata autobuzul care îi ducea acasă. Astfel, ei au plecat cu două minute mai devreme față de ora 17:15, când li se termina programul, pentru a putea fi în stație la 17:17, ora la care sosea autobuzul ce îi ducea spre casă. Dacă îl ratau, aveau de așteptat încă jumătate de oră până să vină următorul.
Potrivit sankei.com, situația a fost semnalată de Consiliul școlar al orașului Funabashi, din prefectura Chiba, arată Digi 24.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, în perioada mai 2019 - ianuarie 2021, au fost 316 cazuri în care salariații - câțiva la număr - au plecat mai devreme de la muncă, a semnalat Consiliul școlar. O situație intolerabilă pentru conducere, care a observat că printre cei care „s-au sustras” de la programul de lucru se număra și o femeie de 59 de ani în sarcina căreia era chiar gestionarea prezenței.
Mai mult, ea este bănuită că este cea care a avut inițiativa și cel mai grav fapt care i se reproșează este că a avut ideea falsificării cardurilor de prezență. Astfel, acești angajați care plecau mai devreme le lăsau cardurile colegilor lor rămași la serviciu pentru a fi pontați că pleacă la ora prevăzută în program.
Ca urmare, pentru că i-a făcut și pe alții să-i urmeze exemplul, femeia s-a trezit cu o reducere de 10% a salariului timp de trei luni. Potrivit presei japoneze, banii economisiți de instituție prin această sancțiune echivalează cu 1.090 de euro.
CITEȘTE ȘI Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor ciberneticeCeilalți salariați, inclusiv cei care au pontat cardurile de prezență în locul „chiulangiilor”, au primit doar avertismente.
Decizia a provocat indignare pe rețelele sociale, mai ales că unii dintre acești salariați veneau dimineața mai devreme la muncă, dar asta nu deranja pe nimeni. În acest caz, de ce nu sunt plătite și minutele suplimentare? au comentat utilizatorii rețelelor sociale.