Majoritatea antreprenorilor români, indicați de analiști ca depășind un procent de 65% din total, aleg să lucreze la dezvoltarea brandului lor, investesc în activități de branding și marketing online și sunt dispuși să aloce un buget cuprins între 5.000 – 50.000 de euro, care ajunge și la 200.000 de euro pentru promovare la nivel internațional.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, în pandemie, majoritatea antreprenorilor au adoptat un nou "look and feel" al website-urilor, platformelor de e-commerce, identității vizuale care să ii diferențieze de concurență și să atragă noi categorii de clienți.
Cele mai solicitate servicii în zona de Brand de către antreprenori pe parcursul anului 2020 au fost:
* Elaborarea strategiei;
* Market research pentru stabilirea contextului în care funcționează brandul;
* Mesajele folosite de companie în comunicarea online;
* Design grafic pentru crearea identității vizuale a brandului (logo, materiale online, prezențe digitale: site, reviste, rețele sociale);
* Comunicare și promovarea brandului pe piețele externe.
Cum au perceput antreprenorii branding-ul într-un an pandemic
Pe parcursul anului 2020, 50% dintre antreprenori au fost conștienți de rolul de individualizare și autenticitate pe care îl aduce brandingul unei companii și de importanța strategică (ADN-ul companiei) în cadrul obiectivelor de business. Totodată, antreprenorii percep brandingul ca pe un instrument destinat pentru customer experience și loializare și în egală măsură asociază rolul acestuia cu creșterea organizației.
Conform datelor, atunci când investesc în activități de branding și marketing online, antreprenorii români vizează următoarele obiective în cadrul organizației:
CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat? * O mai bună vizibilitate și diferențiere a produselor;
* Creșterea veniturilor și notorietății brandului;
* Definirea brandului și transmiterea cât mai clară a mesajului către audiențele ce împărtășesc aceleași valori;
* Îmbunătățirea elementelor vizuale existente (logo, website, content design);
* Recunoașterea și diferențierea pe piața internațională;
* Diminuarea efectelor economice ale pandemiei și brandingul intern pentru coeziune în rândul echipei.
Detașat au câștigat campaniile de promovare din social media, evidențierea brandului prin conținut și canale de Youtube, podcasturile nișate pe anumite teme și competențe, dar și distribuirea de content pe rețele sociale cu profil de business de tip Linkedin.
CITEȘTE ȘI European Food&Drink pășește în 2021 fără datorii la bugetele de stat. Contribuții achitate în ultimul an de peste 110 milioane de euro„Toate schimbările trăite au dus la o profunzime mai mare a promisiunii mărcii și pe proprietarii de business mult mai aproape de utilizatori. Anul trecut nu a fost vorba despre cel care „strigă”, ci despre cel care se face auzit mai bine: în social media și prin platformele proprii, regândite pentru adaptarea la noul stil de viață și de afaceri. Mulți dintre antreprenori au optat pentru reinventarea businessului cu scopul de a diminua din efectele pandemiei, alții din domenii precum construcții au avut în continuare proiecte și posibilitatea de a alege clienții în funcție de criteriile proprii”, spune Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.
5 trenduri care se vor dezvolta accelerat în online pentru anul 2021
* Oportunitățile în zona digitală și reașezări sau reinventări ale unor proiecte de perspectivă.
* Parteneriatele și găsirea unor noi modele de colaborare.
* Strategia de brand aliniată cu cea din zona de IT pentru a ajuta business-ul să beneficieze de vizibilitate și distribuție în plan internațional.
* Live Stream Shopping - Pandemia a scos cumpărătorii din magazine și i-a mutat în online. În acest context, retailerii sunt într-o continuă cursă de a adopta noi soluții pentru a menține vânzările crescute. Digitalizarea în acestă zonă aduce conceptul Live Stream Shopping nou introdus pe piața din România, asociat cu tradiționalele canale de video shopping (sau teleshopping), Live Stream Shopping-ul transformă procesul de cumpărare din e-commerce într-o experiență interactivă. Cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebări și la momentul oportun cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.
* Construirea de mesaje clare, structurate pentru a comunica ”de ce-ul” brandului, scopul pentru care există, audienței potrivite.
Toate aceste trenduri, împreună cu o strategie de conținut se vor confirma a fi direcții de succes, pentru orice companie care face tranziția către online și care își dorește creștere pentru anul 2021.
„Consumatorii dezvoltă o experiență de tip “the gut feeling” cu un anumit brand, de la elementele vizuale și până la customer journey experience, de aceea, este important ca antreprenorii să vadă avantajele care vin din definirea ADN-ului de Brand ce le permite o poziționare într-o piață globalizată, într-un mod diferențiat, adaugă Andreea Avramescu.