Un director al Facebook care a susținut campania electorală a lui Hillary Clinton din 2016 a spus colegilor săi, într-un memo intern de luna trecută, că platforma de socializare ar putea fi responsabilă de realegerea președintelui Donald Trump în 2020, relatează CNN.
În memo, vicepreședintele Facebook Andrew Bosworth a scris că utilizarea de către Trump a instrumentelor de publicitate ale platformei a dus la câștigarea alegerilor prezidențiale. El a adăugat că platforma de publicitate politică a companiei ”ar putea foarte bine să ducă la același rezultat” în acest an, scrie News.ro.
”Ca liberal dedicat vreau cu disperare să mă folosesc de orice mijloc pe care îl am la dispoziție pentru a evita același rezultat”, a scris Bosworth în memo.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acesta și-a prezentat însă obiecțiile față de orice tentativă teoretică de intervenție.
”Oricât ar fi de tentant de a folosi instrumentele pe care le avem la dispoziție pentru a schimba rezultatul, sunt sigur că nu trebuie să facem niciodată acest lucru, pentru că am deveni ceea ce ne temem”, a arătat Bosworth.
Publicația The New York Times a scris prima oară despre acest memo, marți. La scurt timp, Bosworth a publicat memo-ul pe pagina sa publică de Facebook, precizând că ”nu a fost scris pentru public”.
Bosworth, un vechi director al Facebook și un om de încredere al directorului general Mark Zuckerberg, s-a folosit de memo pentru a respinge existența bulelor de filtrare (un ”mit” care distrage atenția de la problema reală a polarizării), a explica de ce Facebook este mai mult ca zahărul decât nicotina (”este benefică prin moderație”) și a oferi analiza sa privind impactul real al platformei asupra alegerilor din 2016.
”A fost Facebook responsabilă de alegerea lui Donald Trump? Cred că răspunsul este da, dar nu din motivele la care s-ar gândi cineva. Nu a fost ales datorită Rusiei, a dezinformării sau datorită Cambridge Analytica. A fost ales pentru că a condus cea mai bună campanie de publicitate digitală pe care am văzut-o. Punct”.
Bosworth a spus că Trump și Brad Parscale, directorul digital pentru campania din 2016 a lui Trump, care este acum director pentru campania din 2020, au făcut ”o treabă incredibilă”.
Nu au făcut dezinformări sau farse. Nu au făcut microtargeting și nu au afirmat lucruri diferite pentru oameni diferiți. S-au folosit de instrumentele pe care le avem pentru a arăta lucrul potrivit pentru fiecare persoană”, a scris directorul.
El a avut cuvinte aspre pentru firma britanică de analiză a datelor aflată în centrul celui mai mare scandal în care a fost implicată Facebook. Bosworth a descris Cambridge Analytica ca fiind ”un noneveniment” și i-a descris pe cei aflați în spatele companiei de consultanță drept ”agenți de vânzări alunecoși ca un șarpe”.
”Când Trump a câștigat, Cambridge Analytica a încercat să își asume meritul. M-am bucurat atunci când directorul de campanie al lui Trump Brad Parscale i-a criticat pentru acest fapt”, a mai scris Bosworth.
Față de celelalte efecte ale Facebook asupra societății, Bosworth a recunoscut că polarizarea politică este o problemă care trebuie rezolvată de companie. El a sugerat totuși că algoritmii pentru conținut ai Facebook funcționează așa cum au fost proiectați, oferind utilizatorilor exact ceea ce doresc.
”Ce mă aștept să afle oamenii este că algoritmii expund dorințele umanității, mai bune sau mai rele”, a arătat Bosworth.
El a mers până acolo încât să pună la îndoială că atunci când vezi conținut din partea oamenilor cu care ești în dezacord te poate face să îți schimbi convingerile. De fapt, el a argumentat că acest lucru ar putea doar să întărească convingerile existente.
Bosworth a cerut totodată colegilor săi să nu respingă feedback-ul, în special în problemele expuse de media.
”Cred că majoritatea criticilor care au apărut sunt corecte și reprezintă domenii reale pentru noi în care putem să servim mai bine comunitatea. Expunerea defectelor noastre nu îmi face plăcere, dar consider că este mult mai bine decât alternativa de a le ignora”, a mai scris Bosworth.