Utilizatorii Facebook nu mai au voie să posteze deepfake-uri, aceasta fiind cea mai nouă categorie de conținut care nu mai este binevenită în cadrul celei mai mari rețele sociale.
Gigantul american și-a actualizat politicile, trecând deepfake-urile pe lista postărilor care nu mai sunt acceptate. Noua regulă este impusă cu puțin timp înaintea alegerilor din Statele Unite și ar trebui să aibă un anumit rol împotriva informațiilor false.
Deepfake-urile sunt producții video realizate cu ajutorul inteligenței artificiale, care reproduc fidel persoane sau obiecte. Acestea sunt atât de bine făcute, încât au ajuns să fie cu greu deosebite de filmările reale, ceea ce le transformă într-un eficient instrument de dezinformare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Interesant și îngrijorător în același timp este faptul că restricția Facebook se limitează strict la deepfake-uri. Alte forme de filmări manipulate, precum prelucrările manuale, care, teoretic, ar putea fi depistate mai ușor, nu sunt vizate de noua regulă.
Acest tip de conținut, dacă și când va fi depistat de algoritmul Facebook, va fi tratat ca restul postărilor care conțin informații false și îi va fi limitată vizibilitatea în cadrul rețelei. Nu va fi, însă, eliminat complet.
Oficialii companiei spun că această strategie reprezintă o luptă mai eficientă împotriva informațiilor false răspândite pe internet.
Din marcarea ca falsă a unei informații, spun cei de la Facebook, utilizatorul poate recunoaște un fake news și pe alte site-uri. O simplă ștergere de pe Facebook, nu ar împiedica răspândirea acesteia pe alte platforme online.