Coreea de Sud "declară război singurătății". Obiectiv - „a crea un oraș în care nimeni să nu fie singur”

Coreea de Sud "declară război singurătății". Obiectiv - „a crea un oraș în care nimeni să nu fie singur”
scris 25 oct 2024

Seulul "declară război singurătății", urmând să lanseze o rețea de „consilieri de singurătate” disponibili permanent, 24/7, care, prin intermediul unei platforme online, va oferi atât consultanță, dar și un serviciu de vizite personale pentru anumite persoane, care se simt singure, notează Avvenire (Italia).

Un război declarat în special acelei condiții extreme în care se găsesc întemnițați din ce în ce mai mulți sud-coreeni și care de multe ori îi face să moară singuri. „Singurătatea și izolarea nu sunt doar probleme individuale, ci sarcini pe care societatea trebuie să le rezolve împreună”, a spus primarul metropolei, Oh Se-hoon.

Urmărește-ne și pe Google News

Cum vrea capitala sud-coreeană să țină sub control epidemia de singurătate? Cu un cost de 451,3 miliarde de woni (aproximativ 327 de milioane de dolari) în următorii cinci ani, va fi înființată o rețea de „consilieri de singurătate” disponibili 24/7, o platformă online pentru a oferi consultanță și un serviciu de vizite personale răspândit în întreaga zonă.

Și nu numai. Orașul, după cum relatează CNN, intenționează să introducă servicii psihologice și să extindă spațiile verzi; să creeze planuri nutriționale de masă pentru persoanele de vârstă mijlocie și cele în vârstă; să perfecționeze un „sistem” pentru a identifica rezidenții izolați care au nevoie de ajutor; și să creeze o serie de activități care să încurajeze oamenii să se „aventureze” afară din casă și să se conecteze cu alții, cum ar fi grădinăritul, sportul, cluburile de carte.

Coca-Cola Austria retrage 28 de milioane de sticle, inclusiv de Fanta și Sprite, “ca măsură de precauție”, după ce a constatat că o defecțiune a benzii de fabricație ar fi putut duce la contaminarea băuturilor cu așchii metalice CITEȘTE ȘI Coca-Cola Austria retrage 28 de milioane de sticle, inclusiv de Fanta și Sprite, “ca măsură de precauție”, după ce a constatat că o defecțiune a benzii de fabricație ar fi putut duce la contaminarea băuturilor cu așchii metalice

Izolarea, lipsa cronică de relații, este o situație care afectează din ce în ce mai mulți sud-coreeni. De la tineri – așa-numiții „hikikomori”, oameni care aleg să trăiască recluși, 244.000 în 2022 – până la bătrâni, al căror număr este destinat să crească: în 2025 peste 20 la sută din populație va avea 65 de ani sau mai mult și se estimează că această cifră va crește în continuare pentru a ajunge la 50,6% în 2052, arată Rador.

Singuri, fără plasă de siguranță sau îngrijire, și din ce în ce mai vulnerabili. Potrivit unui raport publicat de Ministerul Sănătății și Bunăstării din Coreea de Sud, fenomenul „deceselor solitare” are o puternică conotație de „gen”: peste 84% dintre persoanele care mor singure sunt bărbați. Mai mult, datele surprind o tendință de creștere: în 2017, 2.412 persoane au murit singure acasă, 3.378 în 2021, 3.559 în 2002 și 3.661 anul trecut. Din decesele de anul trecut, sinuciderea a reprezentat 14,1%, în creștere față de procentul de 13,9% din anul precedent.

„Mulți dintre cei morți singuri nu aveau un loc de muncă. Pentru mulți bărbați, pierderea locului de muncă înseamnă și pierderea multor alte lucruri legate de acesta, inclusiv relațiile personale", a declarat pentru Korea Times Kim Eun-ha, directorul unui centru de cercetare finanțat de stat, axat pe prevenirea deceselor. „În plus, comparativ cu femeile. care trăiesc singure, bărbații prezintă un risc mai mare de a dezvolta obiceiuri nesănătoase, cum ar fi săritul peste mese și consumul de alcool. Acest lucru explică și rata mai mare a deceselor”.

viewscnt
Afla mai multe despre
coreea de sud
seul