Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va emite, în cel mult 3 luni, până la 1 milion de căsuțe de e-mail pentru contribuabili, a declarat președintele instituției, Dragoș Doroș, explicând că decizia a fost luată după ce au fost constatate probleme în comunicarea cu aceștia.
"Din partea ANAF trebuie îmbunătățită procedura de comunicare. Lucrăm din greu să vedem, într-o lună-două, maximum trei, să emitem până într-un milion de conturi de e-mail care să se activeze cu semnătura electronică și aceea să fie o căsuță poștală oficială electronică. Nu o să stăm să vorbim pe căsuța de email, ci într-o primă fază va fi un loc unde vom emite toate documentele de comunicare", a spus Doroș în cadrul unei conferințe organizate de Deloitte. În acest moment, marii contribuabili comunică pe e-mail cu ANAF, dar nu într-un mod securizat și, din această cauză, este necesară procedura.
Decizia este motivată de constatările din practică, respectiv faptul că actele comunicate de ANAF nu ajung întotdeauna la contribuabili. Un exemplu prezentat de Doroș este cel al firmelor care nu au primit notificările de depunere a Declarației 088, ca urmare a schimbării sediului social sau a acționarilor, și au rămas fără coduri de TVA. În acest context, el a precizat că și contribuabilii ar trebui să își actualizeze datele în relația cu ANAF, astfel încât să se asigure că primesc corespondența.