Renault a anunțat semnarea unui acord cu companiile iraniene IDRO și Parto Negin Naseh pentru crearea unui joint venture care să producă, local, automobile sub brandul francez.
IDRO este compania de stat Industrial Development & Renovation Organization of Iran (IDRO), iar Parto Negin Naseh, firmă privată, este importatorul local al mașinilor Renault.
Renault va fi acționar majoritar în această companie mixtă care urmează să fie creată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acordul prevede înființarea unui centru de inginerie și vânzări pentru a susține dezvoltarea rețelei locale de furnizori și construirea unei uzine cu o capacitate inițială de 150.000 vehicule pe an, care se va adăuga liniilor de producție existente. Noile modele care vor fi fabricate în cadrul uzinei vor fi Symbol și Duster. Symbol este varianta Renault a lui Logan II, fiind vândut sub acest nume pe mai multe piețe din regiune. În prezent, Renault produce deja în Iran modelele Sandero și Sandero Stepway, precum și Logan prima generație și pickup-ul Logan, sub numele Tondar și Tondar pick-up.
Noua uzină va fi amplasată în Saveh, la 120 kilometri de Teheran. Finalizarea acordului cu toate avizele și autorizațiile este programată să se producă la 30 octombrie.
Acordul mai prevede și dezvoltarea unei rețele de dealeri Renault, ce va funcționa în paralel cu rețeaua existentă a importatorului local.
Strategia de dezvoltare a grupului Renault în Iran se bazează pe dezvoltarea rapidă pe o piață care are estimat un volum de 2 milioane de autovehicule până în 2020, potrivit lui Stefan Mueller, membru al Comitetului Executiv al Group Renault și CPO al grupului.
Vânzările Renault în Iran s-au dublat anul trecut, la 108.536 vehicule, iar anul acesta creșterea este din nou uriașă, de peste 100%, la 68.365 vehicule, în numai jumătate de an, cu o cotă de aproape 10% din piață.
În imagine, Dacia Logan 1, care este produsă și vândută în Iran sub numele Renault Tondar.