Brandul premium Alpine va fi lansat de producătorul auto Renault în 14 țări în toamnă, având, deocamdată, un singur model în portofoliu, A110. Dacă 12 dintre piețele pe care va intra Alpine vor fi din Europa de Vest (cele mai mari/importante piețe din UE), Europa Centrală și de Est va avea o țară reprezentantă, Polonia, singura care are în acest moment vânzări comparabile cu cele din vest. România nu se află pe lista țărilor alese de șefii Renault.
Alpine a lansat procedurile de licențiere a concesionarilor în țările în care brandul premium al Grupului Renault va deschide primele showroom-uri, în care va fi expus modelul Alpine 110. Țările alese cu atenție sunt cele aflate în Top 10 vânzări din Uniunea Europeană: Germania, Marea Britanie, Franța, Italia, Spania, Belgia, Austria, Polonia, Suedia și Olanda.
La acestea se adaugă Portugalia, o piață pe care Renault performează foarte bine, Luxemburg, țara cu cel mai ridicat nivel de trai din Europa, și Elveția. În afara Europei, singura țară în care vor fi deschise showroom-uri Alpine, în prima etapă, va fi Japonia. Acest lucru se va întâmpla în 2018, odată cu deschiderea showroom-urilor din Marea Britanie, ambele țări având nevoie de mașini cu volanul pe partea dreaptă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După cum se poate observa, Polonia este singura țară din Europa Centrală și de Est care va avea un dealer Alpine anul acesta, datorită volumului de vânzări ridicat al pieței locale.
Referitor la posibilitatea ca România să aibă un showroom Alpine, Gilles Gautherot, General Manager Communications Alpine, a declarat pentru Profit.ro că nu va fi deschis niciun showroom în țară. Motivele sunt evidente, dacă trecem în revistă condițiile necesare: vânzările slabe, potențialul redus al pieței, absența unui istoric al mașinilor sport vândute pe piața locală.
„Primul showroom Alpine a fost deschis anul acesta în Franța, Studio Alpine, care este un flagship al mărcii”, a spus pentru Profit.ro Gilles Gautherot. „Restul rețelei europene va fi deschisă până la finalul acestui an și va cuprinde circa 60 de dealeri. În România, nu avem niciun plan de deschidere a unei rețele de dealeri”.
Din cele 60 de showroom-uri, 19 vor fi în Franța.
Showroom-urile nu vor fi independente de actualii dealeri Renault, în mod special, deoarece aceștia au prioritate în selecție. „Vor fi showroom-uri separate, atașate sau detașate de clădirile exsitente, complet branduite Alpine, cu intrare separată, spații proprii de parcare și consilier de vânzări dedicat Alpine”.
Printre condițiile de bază pentru ca un dealer să poată fi acceptat la negocieri în vederea semnării unui contract cu Alpine, se numără experiența în vânzarea de mașini sport sau premium, situația financiară stabilă care să permită investiții într-un showroom premium, o rețea de potențiali clienți, dar și potențialul pieței locale din aria de acoperire a dealerului.
Alpine este o marcă premium aparținând Group Renault, care a cumpărat afacerea de la fondatorul său, în 1973. Jean Rédélé a fost antreprenor, comerciant de mașini Renault și pilot de raliuri. În 1955 a înființat marca Alpine și a produs mașini de competiții care au avut un succes răsunător, în anii ’70. După achiziție, Renault a continuat să producă automobile sub acest brand până în anii 90 (A610), când uzina din Dieppe a preluat misiunea de construi modelele Renault Sport (RS).
Relansarea brandului Alpine s-a făcut cu ajutorul conceptului Alpine Vision, care s-a transformat în modelul de serie A110, un potențial concurent pentru mașinile Porsche.
Acesta reinterpretează berlineta A110, construită în perioada 1960 – 1977, care a reprezentat unul dintre cele mai populare modele ale mărcii Alpine și care a cucerit o serie de titluri în WRC, la acea vreme.