Porsche se dovedește nu doar un producător de automobile de top, ci și o companie care știe să folosească noile tehnologii media avansate. Cel mai nou raport de activitate anual al constructorului de automobile sport Porsche este disponibil și în versiune îmbogățită cu realitate augmentată, prin intermediul unei aplicații mobile.
Raportul de activitate pentru 2016 al Porsche AG, compania care construiește automobile sport de lux, scoate în evidență creșteri pe toate liniile, cu excepția modelelor care au ieșit din fabricație sau urmează să primească o nouă generație. Astfel, familia 911, Boxter și Cayman și Macan au înregistrat creșteri decâteva procente. 918 Spyder și-a încheiat existența, odată cu livrarea ultimelor 44 de exemplare, comandate cu doi ani înainte. Cayene, care va primi o nouă generație anul acesta, a vândut cu circa 3.000 de unități mai puțin, în timp ce Panamera, care s-a înnoit anul trecut cu a doua generație, a livrat cu circa 2.000 de exemplare mai puțin, clienții preferând să aștepte noua generație dar și noua caroserie Sport Tourer.
În total, Porsche a vândut 237.778 automobile în 2016, cu 5,6% mai multe decât un an înainte.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este de remarcat că peste 75% din vânzările Porsche din 206 au fost realizate cu ajutorul celor trei modele lansate în anii 2000, respectiv două SUV-uri și un Grand Tourismo. Primul SUV, Cayenne, a fost și prima lovitură de piață dată de Porsche în acest secol, fiind lansat în 2002, pentru ca Panamera (2009) și Macan (2014) să aducă volumele necesare pentru ca Porsche să nu mai fie doar un producător de nișă. Practic, în ultimii 5 ani, cele trei modele au cumulat 668.568 de unități dintr-un total de 955.805 mașini Porsche vândute, ceea ce reprezintă 70%.
Dacă analizăm doar cele două SUV-uri, constatăm că acestea cumulează ele singure circa 70% din vânzările de anul trecut și pestte 60% din vânzările pe ultimii 5 ani. Este remarcabil cum o strategie pusă la punct în urmă cu aproximativ 15 – 20 de ani a transformat compania cu sediul în Stuttgart și a creat trenduri în segementele mărcilor sport din Europa.
Rezultatele financiare ale Porsche pe 2016 au, evident, evoluții cu plus, cu 22,3 miliarde de euro venituri, cu un profit brut de 3,6 miliarde și un profit net de 2,6 miliarde de euro.
Asta se traduce printr-o marjă a profitului net de 11,65%, o valoare extrem de bună.
Cei care doresc să citească raportul anual de pe site-ul Porsche pot descărca de pe AppStore sau Google Play aplicația Newsroom, care permite aprofundarea informațiilor cu ajutorul realității augmentate. Informații financiare și filme sunt disponibile pe măsură ce scanezi cu ajutorul aplicației textul raportului.