Jucători majori din retailul românesc vor participa, pe 13 octombrie, la videoconferința Profit E-commerce, unde, printre multe alte teme, va fi explicat cum poate fi depășită incertitudinea generată de scumpiri și conflictul din vecini asupra tendinței de cumpărare, cum poți îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic și cum poți atrage mai mulți clienți profitând de ridicarea restricțiilor.
Videoconferința, organizată cu sprijinul Alpha Bank, va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV - DETALII AICI
CONTEXT
După o pandemie care a ridicat-o la cote înalte mai repede decât era estimat, piața de e-commerce continuă să crească. Ridicarea restricțiilor din pandemie a crescut consumul de experiențe - vacanțe, concerte, bilete de avion. Piața continuă să crească, însă nu este lipsită de provocări și dificultăți în noul context macroeconomic.
Cu inflație în creștere, costuri mărite, servicii de transport mai scumpe, pe fondul avansului prețului la carburanți, dar și cu probleme în lanțurile de aprovizionare accentuate în perioada conflictului din Ucraina și al blocajelor de pe ruta chineză, comerțul electronic își revizuiește perspectivele în perioada următoare.
► E-commerce - principala sursă de aprovizionare
În același timp, foarte mulți comercianți, atât din zona celor tradiționali, cu magazine fizice, cât și a celor deja prezenți pe piața vânzărilor online, au început să investească tot mai mult în digitalizarea proceselor, pentru a rămâne relevanți.
În România, preferința serviciilor de home delivery predomină în continuare, față de alte țări, dar cresc si livrările la puncte fixe. Cu o creștere de 13% la nivel european în 2021, până la 718 miliarde de euro, comerțul electronic a demonstrat că a devenit și mai ferm ancorat în economie și societate, după ce în perioada pandemiei de COVID-19 a reprezentat pentru mulți oameni principala sursă de aprovizionare.
► România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
În România, cifra de afaceri a comerțului electronic a fost estimată la 6,2 miliarde de euro în 2021, în creștere cu 11% față de 2020, iar pentru 2022 sectorul este estimat să crească cu 13%, până la 7 miliarde de euro.
Astfel, vânzările realizate în România au reprezentat anul trecut aproape jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, estimat la 14 miliarde de euro. Consumatorii și-au modificat însă preferințele de achiziție, iar conflictul militar din Ucraina a generat, în primele săptămâni, un blocaj, în care cu toții așteptau să vadă ce se va întâmpla.
Situația de incertitudine a fost urmată rapid de o inflație crescută, probleme apărute pe lanțurile de aprovizionare, lipsa anumitor materii prime și materiale.
► 85% dintre cumpărătorii din România spun că achizițiile online îi ajută să câștige timp
Deși încă greu de evaluat, războiul din Ucraina este indicat ca urmând să aibă consecințe majore asupra economiei europene, precum și asupra piețelor de comerț electronic, pe fondul scăderii puterii de cumpărare și a încrederii consumatorilor, în principal din cauza prețurilor ridicate la energie, inflației și incertitudinii cu privire la viitor, legate inclusiv de o nouă recesiune.
La acest moment, 85% dintre cumpărătorii din România spun că achizițiile online îi ajută să câștige timp, 69% că îi ajută să salveze și bani, iar 76% că îi ajută să evite și stresul provocat de cumpărăturile din magazine clasice.
Dacă până în 2019 comerțul tradițional era majoritar, iar în 2020 a ieșit în față e-commerce-ul, 2022 este momentul în care trebuie învățat să fie îmbinate cele două modalitați de cumpărare.
TEME DE DEZBATERE:
Analiza datelor privind evoluția pieței și perspective pentru perioada următoare;
Cum poate fi depășită incertitudinea generată de scumpiri și conflictul din vecini asupra tendinței de cumpărare?
Cum pot fi soluționate cât mai bine problemele de aprovizionare pentru a dezvolta business-ul?
Cum se schimbă comportamentul consumatorilor și cum te poți adapta rapid?
Cum poți îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic?
Cum poți atrage mai mulți clienți profitând de ridicarea restricțiilor?
Inovații în tehnologie care schimbă piața de e-commerce;
Provocări pentru serviciile de delivery;
Finanțări pentru adaptarea vânzărilor la mediul digital.