Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, anunță că autoritățile intenționează introducerea unei reforme a taxării transportului de mărfuri pe autostrăzi, ca măsură care are ca scop scăderea gradului de poluare pe termen lung, în vederea accesării de fonduri pentru construirea infrastructurii rutiere prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
„În cazul autostrăzilor, da, ni s-a spus că alocarea pe care România a propus-o, de 4 miliarde de euro pentru autostrăzi, este prea mare și noi am spus: o fi mare, dar noi avem nevoie de acești bani, insistăm și vom respecta planul de verde, pentru că fiecare plan trebuie să aibă 37% din alocare pentru proiecte verzi. Respectăm planul de verde și punem această alocare mare pentru autostrăzi. (...) Noi am mers pe strategia (...) unor reforme care să justifice acești bani de autostrăzi și de aici vom face o reformă a taxării transportului de mărfuri pentru că, până la urmă, trebuie să avem acest principiu, fiecare plătește după câtă marfă transportă și pe ce distanță. Acum avem un sistem de roviniete în care toată lumea plătește la fel, indiferent cât folosește autostrăzile”, a declarat Ghinea la TVR, arată news.ro.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25%Acesta a menționat că autostrăzile pe care România intenționează să le construiască cu fonduri alocate prin PNRR trebuie să aibă perdele forestiere, cabluri digitale, el dând ca exemplu autostrada A7, care va fi prima autostradă astfel „gândită modern”.
„În același timp, venim cu reforme, a modului în care taxăm transportul de mărfuri, tocmai pentru a avea o justificare foarte clară, per total vom scădea și gradul de poluare pe termen lung”, a adăugat ministrul.