Guvernul decide în toamnă dacă reintroduce supraacciza la carburanți, care încă este negociată cu producătorii astfel că valoarea acesteia nu a fost stabilită deocamdată, a anunțat premierul Mihai Tudose. El a justificat posibila reintroducere prin faptul că, atunci când supraacciza a fost eliminată, nu s-ar fi văzut nicio îmbunătățire la pompă, adăugând: "O punem la loc, măcar din banii ăia poate mai facem un spital". Profit.ro a relatat recent că România va deveni astfel statul est-european cu cea mai agresivă impozitare a carburanților.
"Supraacciza la carburanți va fi o decizie implementată în toamna aceasta, dar încă se negociază cu producătorii. Atunci când ea a fost scoasă, odată cu celebra taxă de stâlp, la pompă nu s-a văzut nicio îmbunătățire, iar atunci a fost scoasă pentru a ușura povara fiscală pe cetățeni. Dacă tot nu s-a ușurat, să o punem la loc, măcar din banii ăia poate mai facem un spital, că nu am scos-o ca să se îmbogățească distribuitorii", a declarat premierul, citat de news.ro.
Întrebat dacă Guvernul va majora și redevența, Tudose a răspuns afirmativ, explicând că acest lucru s-ar putea produce după ce se va vedea "comportamentul celor din piață".
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Profit.ro a relatat recent că România va deveni de la 1 septembrie 2017, în cazul în care propunerea Ministerului de Finanțe de majorare a accizelor va fi adoptată, statul est-european cu cea mai agresivă impozitare a carburanților.
Supraacciza a fost introdusă în 2014 de Guvern, condus la momentul respectiv de Victor Ponta, ca urmare a discuțiilor cu Fondul Monetar Internațional. Rolul acesteia era să aducă bani suplimentari la bugetul statului.
Taxa suplimentară pe combustibil a avut scopul declarat de a finanța proiecte de infrastructură rutieră, însă banii colectați au ajuns ulterior în bugetul statului și au compensat efectul unor decizii de reducere a unor taxe și contribuții, cum ar fi CAS. Supraacciza ar fi trebuit eliminată din ianuarie 2016, dar decizia a fost amânată cu un an, până în ianuarie anul acesta.
Un document prezentat recent de Profit.ro relevă că supraaciza de 7 eurocenți la litrul de benzină sau motorină a produs pentru stat, în cei aproape trei ani în care a fost aplicată, 8,46 miliarde de lei (aproape 2 miliarde de euro).