Guvernul decide în toamnă dacă reintroduce supraacciza la carburanți. Un document recent relevă că supraaciza de 7 eurocenți a produs pentru stat aproape 2 miliarde euro

Guvernul decide în toamnă dacă reintroduce supraacciza la carburanți. Un document recent relevă că supraaciza de 7 eurocenți a produs pentru stat aproape 2 miliarde euro
scris 25 aug 2017

Guvernul decide în toamnă dacă reintroduce supraacciza la carburanți, care încă este negociată cu producătorii astfel că valoarea acesteia nu a fost stabilită deocamdată, a anunțat premierul Mihai Tudose. El a justificat posibila reintroducere prin faptul că, atunci când supraacciza a fost eliminată, nu s-ar fi văzut nicio îmbunătățire la pompă, adăugând: "O punem la loc, măcar din banii ăia poate mai facem un spital". Profit.ro a relatat recent că România va deveni astfel statul est-european cu cea mai agresivă impozitare a carburanților.

"Supraacciza la carburanți va fi o decizie implementată în toamna aceasta, dar încă se negociază cu producătorii. Atunci când ea a fost scoasă, odată cu celebra taxă de stâlp, la pompă nu s-a văzut nicio îmbunătățire, iar atunci a fost scoasă pentru a ușura povara fiscală pe cetățeni. Dacă tot nu s-a ușurat, să o punem la loc, măcar din banii ăia poate mai facem un spital, că nu am scos-o ca să se îmbogățească distribuitorii", a declarat premierul, citat de news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Întrebat dacă Guvernul va majora și redevența, Tudose a răspuns afirmativ, explicând că acest lucru s-ar putea produce după ce se va vedea "comportamentul celor din piață".

EXCLUSIV Poșta Română introduce plata cu cardul bancar la ghișeu. Din 2018 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Poșta Română introduce plata cu cardul bancar la ghișeu. Din 2018

Profit.ro a relatat recent că România va deveni de la 1 septembrie 2017, în cazul în care propunerea Ministerului de Finanțe de majorare a accizelor va fi adoptată, statul est-european cu cea mai agresivă impozitare a carburanților.

Supraacciza a fost introdusă în 2014 de Guvern, condus la momentul respectiv de Victor Ponta, ca urmare a discuțiilor cu Fondul Monetar Internațional. Rolul acesteia era să aducă bani suplimentari la bugetul statului.

Taxa suplimentară pe combustibil a avut scopul declarat de a finanța proiecte de infrastructură rutieră, însă banii colectați au ajuns ulterior în bugetul statului și au compensat efectul unor decizii de reducere a unor taxe și contribuții, cum ar fi CAS. Supraacciza ar fi trebuit eliminată din ianuarie 2016, dar decizia a fost amânată cu un an, până în ianuarie anul acesta.

Un document prezentat recent de Profit.ro relevă că supraaciza de 7 eurocenți la litrul de benzină sau motorină a produs pentru stat, în cei aproape trei ani în care a fost aplicată, 8,46 miliarde de lei (aproape 2 miliarde de euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
carburanti
supraacciza