Conglomeratul agroindustrial american ADM (Archer Daniels Midland) a decis să oprească fuziunea terminalelor de cereale North Star Shipping și Minmetal din portul Constanța, pe care le-a cumpărat în urmă cu doi ani, și să extindă obiectul de activitate al North Star Shipping cu opțiunea de creditare, astfel încât terminalul să poată folosi banii disponibili pentru a acoperi necesarul de finanțare al altor firme din grup.
Fuziunea fusese aprobată din august anul trecut și prevedea ca North Star Shipping să preia, prin absorbție, Minmetal, precum și firma Omega Capital din București.
Acum, însă, investitorul american a decis să renunțe la operațiune.
ADM a preluat cele două terminale în 2013 de la oamenii de afaceri români Liviu Ghebaur și Ion Vasile, la acel moment americanii având acțiuni, nu și controlul total la cele două terminale.
CITEȘTE ȘI Cătălin Neagu vinde Telecredit IFN și participația la Top Factoring, într-o tranzacție complexă, condiționată și de transferul unui pachet de credite neperformanteAcestea sunt printre cele mai mari unități din portul Constanța din punct de vedere al capacității de stocare.
Archer Daniels Midland (ADM) este un conglomerat american fondat în 1902, având sediul la Illinois și peste 240 de facilități de producție în 60 de țări, fiind cel mai mare producător de etanol din Statele Unite ale Americii, unul dintre cei mai mari producători de biodiesel din Europa, cel mai mare procesator de porumb, grâu și cacao din lume, dar având și una dintre cele mai mari rețele de transport și logistică din lume.