Ford a lansat pe piața din România noul Fiesta, a șaptea generație a modelului supermini din familia mărcii americane. Mașina va avea numai două versiuni de echipare și 5 motoare. Prețurile încep de la 11.900 euro, pentru cel mai mic motor.
După premiera mondială de la Geneva, Ford Fiesta și-a făcut debutul treptat, pe piețele europene, acum fiind lansată și în România. Clienții români primesc, deocamdată, două echipări, Trend și Titanium, pentru care vor fi disponibile două motoare pe benzină (1.1 litri și 1.0 litri, primul în două declinări de putere) și o cilindree diesel, de asemenea cu două variante de putere.
Cea mai ieftină Fiesta va fi Trend 1.1 litri, de 70 CP, cu cutie manuală cu 5 trepte, cu prețul de 11.900 euro, caroserie cu 3 uși. Pentru varianta în cinci uși, cumpărătorii vor plăti 500 de euro în plus. Același motor poate fi cumpărat cu o putere maximă de 85 CP, care costă cu 500 de euro mai mult în funcție de tipul de caroserie. A doua propunere de motor pe benzină este motorul celebru deja, fabricat și la Craiova, de 1.0 litri, 100 CP, care poate fi acompaniat de o cutie manuală în 6 trepte, cu tehnologie Start & Stop, și va cost 13.150 euro, cu caroserie în 3 uși. Cu cutie automată, 5 uși, acesta ajunge la 14.900 euro. Pentru amatorii de diesel, cel mai ieftin va fi 14.000 de euro, motor 1.5 TDCi, 85 CP, cu cutie manuală în 6 trepte.
Cealaltă versiune de echipare, Titanium, are prețuri cu 3.000 de euro mai mari decât motorizarea corespondentă de la Trend.
Pentru echiparea Trend, clienții trebuie să plătească în plus 2150 euro, dacă vor o serie de echipamente: aer conditionat manual, radio, SYNC III, Bluetooth, conexiune USB, display 6,5 inci cu sistem de asistență în caz de urgență (112), 6 difuzoare, faruri ceață.
Noua Fiesta se plaseză cu prețurile peste unele modele concurente, Renault Clio având un preț de pornire de 10.650 euro, dar sub VW Polo, de exemplu, care costă 12.550 euro.
Noua generație Ford Fiesta vine cu un design și mai atractiv, în comparație cu generația anterioară, și cu elemente preluate de la modele mai mari, Mondeo și Focus. Deși este construită pe aceeași platformă cu vechea generație (și cu B-Max și EcoSport), mașina este mai lungă cu 71 mm (are 4,04 metri lungime) și mai lată cu 12 mm (1,78 metri, cu oglințile rabatate) decât generația anterioară și are opțiuni de personalizare mult mai mari. Ampatamentul să este de 2,49 metri, iar volumul portbagajului ajunge la 292 litri.
Alte două versiuni de echipare, anunțate de la lansarea de la Geneva, Active și Vignale, nu a fost deocamdată anunțate pentru România.