Dacia Sandero bate Ford Ka+ într-un test al britancilor de la Auto Express

Dacia Sandero bate Ford Ka+ într-un test al britancilor de la Auto Express
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 apr 2017

Ford Ka+, modelul de segment A al mărcii americane, a fost pus față în față de britanicii de la Auto Express cu modelul românesc Dacia Sandero, care aparține segmentului B. Scorul a fost net în favoarea modelului românesc, în ciuda minusurilor constatate de jurnaliștii englezi.

Testele comparative sunt ceva firesc în presa auto, iar comparațiile între modele din clase diferite se practică, atâta timp cât ele sunt concurente în paleta de opțiuni a clienților.

Urmărește-ne și pe Google News

Ford Ka este un model popular pentru britanici, fiind preferat de multe ori nu doar pentru brandul cu tradiție în Marea Britanie, ci și pentru calitățile sale de automobil urban, agil și cu costuri mici de exploatare. Din acest motiv, Dacia Sandero reprezintă o alternativă pentru cei care ar fi fost tentați să aleagă Ka+.

Dacia Sandero bate Ford Ka+ într-un test al britancilor de la Auto Express

Pentru test, jurnaliștii au ales un Sandero cu motor 0.9 litri TCe în echipare Ambiance, care se vinde în Anglia la prețul de 7.795 lire, (modelul costă 8.050 euro pe piața din România), și un Ford Ka+ cu motor 1.25 litri, echipare Zetec, la 10.545 lire. Pe piața din România motorul echivalent, 1.19 litri 85 CP costă 10.100 euro. Primele diferențe apar la dinamică, unde, deși Sandero are un motor mai mic, iar mașina este mai grea, are o accelerație, de la 0 la 100 km/h, de 10,6 secunde, față de cele 12,1 secunde ale Ford Ka. Viteza maximă este, de asemenea, un punct în plus pentru Sandero. În același timp, Sandero nu consumă mai mult, ci dimpotrivă: 5,5 litri vs 5,7 litri, respectiv 109 g/m vs. 114 g/km emisii de CO2, ceea ce conduce la costuri mai mari de exploatare pentru Ford, atât la pompă, cât și la taxe.

Dacia Sandero bate Ford Ka+ într-un test al britancilor de la Auto Express

Criteriile care au punctat pentru Sandero au fost spațiul, dotările și motorul. Minusurile modelului românesc constatate de jurnaliștii britanici sunt materialele slab calitative, dinamica greoaie și lipsa de elemente de siguranță.

În ciuda schimbărilor minime observate cu ocazia face-liftului, jurnaliștii au apreciat farurile cu LED-uri de zi și stopurile cu efect 3D. La interior, au punctat noul volan și unele inserții satinate.

Din punct de vedere tehnic, este subliniată platforma ce provine de la vechiul Renault Clio, dar și calitățile motorului în trei cilindri, de 900 cmc, construit la Mioveni. În testele de accelerație, Sandero a „urcat” de la 80 la 112 km/h în treapta cincea cu 4,1 secunde mai repede decât Ford Ka.

Cu toate acestea, șasiul produce ruliu, iar direcția este greoaie, mișcările caroseriei nefiind ușor de controlat pe porțiuni denivelate. Un plus a primit suspensia, care absoarbe denivelările cu ușurință.

Locurile din spate nu sunt foarte generoase, spun englezii, dar portbagajul de 320 litri compensează.

Echiparea Ambiance oferă tot ce este esențial la bord: aer condiționat, bluetooth, închidere centralizată și geamuri față electrice.

Ford Ka+ a primit note bune pentru senzațiile dinamice, interioprul rafinat și spațios. Minusurile sale au fost prețul mare, motorul și costurile mari de exploatare.

Dacia Sandero bate Ford Ka+ într-un test al britancilor de la Auto Express

Un prim avantaj în fața modelului Dacia este senzația la volan, mult mai matură, după cum spun ziariștii britanici. Faptul că modelul utilizează o platofrmă derivată din cea a modelului Fiesta este un argument. De altfel, este apreciată senzația pe care o are șoferul, asemănătoare cu cea din Fiesta. Direcția precisă, bine calibrată, cutia de viteze la fel de exactă, controlul caroseriei excelent, confort bun. În schimb, motorul său este lipsit de performanțe, are un cuplu scăzut, se comportă bine la turații mici, dar este sugrumat la turații mari. Din acest motiv, a fost depășit de Sandero la toate testele de performanță. Echipamentele standard sunt rezonabile, dar orice dotare opțională crește și mai mult prețul peste cel deja mare comparativ cu Sandero.

Verdictul celor de la Auto Express a fost unul clar: Sandero câștigă. „Este greu să treci peste Sandero, dacă ești în căutarea unui automobil confortabil și practic care să nu-ți rupă contul în bancă”, spune concluzia. Cât despre Ford, engelzii concluzionează: „într-un sector în care valoarea reprezintă totul, prețul aproape premium al lui Ka+ este greu de justificat”

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
sandero
ford ka
test