Platforma elenă Spotawheel de comercializare de mașini second-hand, indicată anul trecut ca fiind business-ul de nișă cu cea mai rapidă creștere din Europa, intră în România, confirmând astfel informațiile anunțate la începutul anului de Profit.ro, parte a unui plan agresiv de extindere pe continent.
Compania, aflată încă la nivel de startup, fondată în 2016 și având sediul central la Atena, mai are operațiuni în Grecia, Polonia și Germania, urmând acum să își deschidă birourile din România.
Spotawheel a fost lansată de grecii Charis Arvanitis, Kyriakos Agadakos și Christos Zis pentru a intermedia, exclusiv online, tranzacțiile de cumpărare și vânzare de mașini second-hand.
CITEȘTE ȘI FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produsCompania oferă potențialului cumpărător posibilitatea de a alege de pe platformă mașina pe care dorește să o testeze și se obligă să o livreze pentru testare în orice parte a țării pe care o alege clientul. În același timp, Spotawheel promite o rambursare în termen de 7 zile de la achiziționarea mașinii și o garanție de 5 ani, cea mai mare garanție pentru mașini second-hand din Europa.
Recent, Spotawheel a strâns 19,6 milioane de dolari, prin investiții și împrumuturi, cu sprijinul unor fonduri de investiții precum VentureFriends, Velocity Partners și FJ Labs.
Anul trecut, compania a fost plasată de Financial Times pe locul 39 din 1.000 de firme cu cea mai rapidă creștere din Europa.
CITEȘTE ȘI Philip Morris International începe comercializarea în România a dispozitivului lil SOLID 2.0 introdus de IQOS pentru a accelera progresul către un viitor fără fumÎn ultimii trei ani, Spotawheel a atins o rată anuală de creștere de 184%, comercializând mii de vehicule în Grecia, Germania si Polonia.
Până în 2025, Spotawheel intenționează să se extindă în cel puțin cinci țări, cu o platformă paneuropeană, valorificând o piață de vehicule second-hand estimată la 540 de miliarde de dolari, cu peste 35 de milioane de tranzacții anuale cu utilizatori finali.