Noua taxă auto pentru mașinile care poluează, prevăzută în programul de guvernare al PNL-PSD-UDMR, dar și în PNRR, dar fără un termen clar de introducere la acest moment, este văzută ca fiind o măsură prea drastică, cu argumentul că Guvernul și, implicit, Ministerul Mediului pot lua în calcul soluții mai ușoare pentru reducerea poluării.
Din punctul lui de vedere, toată lumea ar trebui să participe la reducerea poluării, iar în acest context îngrijorarea Ministerului Mediului de a găsi soluții pentru diminuarea numărului mașinilor poluante este îndreptățită.
„Pe drumurile patriei circulă destul de multe mașini cu tot felul de probleme tehnice, lucru care dacă am putea participa și noi la depistarea acestora într-un fel sau altul, atunci aceste mașini ar putea fi scoase din circulație”, atrage atenția președintele Patronatului Operatorilor de Service din România.
O altă problemă semnalată de acesta se referă la mașinile declarate de asiguratori daună totală, care ar putea fi retrase din circulație și în acest mod s-ar atinge mai ușor ținta pe care o are Tánczos Barna, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, până în 2026.
„Mai sunt foarte multe mașini rămase înregistrate în statistici, iar ele în realitate nu mai circulă pe drumurile publice. Probabil că s-ar găsi și alte metode decât aceasta de a introduce o nouă taxă sau de majorarea impozitelor pentru mașinile mai vechi de 15 ani”, mai spune Dan Barbu.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV - TOP Constructori de drumuri și autostrăzi: Familia Umbrărescu domină autoritar piața, având ambele companii în vârf„Dacă lucrul acesta se va împărți pe mai multe paliere sigur vom ajunge la un rezultat bun. Nu trebuie să ne gândim că e o impunere a Comisiei Europene, ci că este un lucru necesar și pentru noi românii de a ne împrospăta parcul auto, pentru că un parc îmbătrânit înseamnă mai puțină siguranță în trafic”, punctează Dan Barbu.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV - TOP plăți impozit pe profit: Dedeman, cel mai mare retailer local de bricolaj și cel mai mare business dezvoltat de antreprenori români, este și cel mai mare plătitor. În urmă vin Lidl și KauflandAcest paragraf arată că, pe de o parte, va fi introdusă o nouă taxă și pentru transportatori, pe bază de distanță, ceea ce înseamnă că nu vor mai plăti rovinietă, ci vor plăti în funcție de distanța pe care o parcurg și, pe de altă parte, toți cei care au mașini poluante în România, fie că vorbim de autoturisme, autobuze sau autocare, vor plăti o taxă. Momentan nu se cunoaște ce înseamnă "mașini poluante" pentru că în programul de guvernare nu apare o referire la acest subiect. O astfel de taxă auto a fost avută în vedere și în guvernarea trecută, în guvernul PNL-USR-UDMR. Atunci, se discuta despre o taxă auto pentru cei care dețin mașini mai vechi de 15 ani.