PROFIT NEWS TV Noua taxă auto - Dan Barbu: Nu știu dacă este soluția ideală. Se pot găsi soluții mai ușoare

PROFIT NEWS TV Noua taxă auto - Dan Barbu: Nu știu dacă este soluția ideală. Se pot găsi soluții mai ușoare
scris 7 ian 2022

Noua taxă auto pentru mașinile care poluează, prevăzută în programul de guvernare al PNL-PSD-UDMR, dar și în PNRR, dar fără un termen clar de introducere la acest moment, este văzută ca fiind o măsură prea drastică, cu argumentul că Guvernul și, implicit, Ministerul Mediului pot lua în calcul soluții mai ușoare pentru reducerea poluării.

„Nu știu dacă este soluția ideală. Cred că se pot găsi soluții mai ușoare decât prin implementarea unei taxe. Cel puțin în contextul actual, majorarea taxelor sau introducerea unei alte taxe nu cred că va fi o măsură care va avea un aport foarte bun”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Dan Barbu, Președintele Patronatului Operatorilor de Service din România.
Urmărește-ne și pe Google News
 
Ultimul mesaj al Ministerului Mediului este că o astfel de taxă nu va fi introdusă în acest an.

Din punctul lui de vedere, toată lumea ar trebui să participe la reducerea poluării, iar în acest context îngrijorarea Ministerului Mediului de a găsi soluții pentru diminuarea numărului mașinilor poluante este îndreptățită.

PROFIT NEWS TV România riscă să devină destinație pentru vehiculele uzate. Adrian Sandu, ACAROM: Se întâmplă deja! Peste 500.000 de vehicule second hand sunt importate anual CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV România riscă să devină destinație pentru vehiculele uzate. Adrian Sandu, ACAROM: Se întâmplă deja! Peste 500.000 de vehicule second hand sunt importate anual

„Pe drumurile patriei circulă destul de multe mașini cu tot felul de probleme tehnice, lucru care dacă am putea participa și noi la depistarea acestora într-un fel sau altul, atunci aceste mașini ar putea fi scoase din circulație”, atrage atenția președintele Patronatului Operatorilor de Service din România. 

O altă problemă semnalată de acesta se referă la mașinile declarate de asiguratori daună totală, care ar putea fi retrase din circulație și în acest mod s-ar atinge mai ușor ținta pe care o are Tánczos Barna, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, până în 2026. 

„Mai sunt foarte multe mașini rămase înregistrate în statistici, iar ele în realitate nu mai circulă pe drumurile publice. Probabil că s-ar găsi și alte metode decât aceasta de a introduce o nouă taxă sau de majorarea impozitelor pentru mașinile mai vechi de 15 ani”, mai spune Dan Barbu. 

PROFIT NEWS TV - TOP Constructori de drumuri și autostrăzi: Familia Umbrărescu domină autoritar piața, având ambele companii în vârf CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV - TOP Constructori de drumuri și autostrăzi: Familia Umbrărescu domină autoritar piața, având ambele companii în vârf

Despre ținta prevăzută în Planul Național de Reziliență și Redresare (PNRR), de a scoate din circulație 250.000 de mașini mai vechi de 15 ani până în 2026, acesta consideră că este realizabilă, dacă se vor implica mai multe instituții, nu doar Ministerul Mediului. 

„Dacă lucrul acesta se va împărți pe mai multe paliere sigur vom ajunge la un rezultat bun. Nu trebuie să ne gândim că e o impunere a Comisiei Europene, ci că este un lucru necesar și pentru noi românii de a ne împrospăta parcul auto, pentru că un parc îmbătrânit înseamnă mai puțină siguranță în trafic”, punctează Dan Barbu.

Programul de guvernare prevede că va fi introdusă în vigoare o nouă taxare pe baza distanței pentru vehiculele grele (camioane), iar aici vorbim despre transportatori. Dar și introducerea de taxe mai mari pentru deținerea în proprietate a celor mai poluante vehicule de transport pasageri, autoturisme, autobuze, autocare pe baza principiului: "poluatorul plătește" și a principiului: "taxării ecologice". 

PROFIT NEWS TV - TOP plăți impozit pe profit: Dedeman, cel mai mare retailer local de bricolaj și cel mai mare business dezvoltat de antreprenori români, este și cel mai mare plătitor. În urmă vin Lidl și Kaufland CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV - TOP plăți impozit pe profit: Dedeman, cel mai mare retailer local de bricolaj și cel mai mare business dezvoltat de antreprenori români, este și cel mai mare plătitor. În urmă vin Lidl și Kaufland

Acest paragraf arată că, pe de o parte, va fi introdusă o nouă taxă și pentru transportatori, pe bază de distanță, ceea ce înseamnă că nu vor mai plăti rovinietă, ci vor plăti în funcție de distanța pe care o parcurg și, pe de altă parte, toți cei care au mașini poluante în România, fie că vorbim de autoturisme, autobuze sau autocare, vor plăti o taxă. Momentan nu se cunoaște ce înseamnă "mașini poluante" pentru că în programul de guvernare nu apare o referire la acest subiect. O astfel de taxă auto a fost avută în vedere și în guvernarea trecută, în guvernul PNL-USR-UDMR. Atunci, se discuta despre o taxă auto pentru cei care dețin mașini mai vechi de 15 ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxă auto
noua taxa auto
scoatere masini din circulatie
ministerul mediului