Brandul turistic al României, cu sloganul care vorbește despre o destinație luxuriantă și verde, ușor sălbatică, ar trebui repoziționat, deoarece este ușor depășit și nu funcționează cum trebuie, consideră Anca Nedea, președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT). Ea este de părere că România ar trebui promovată pe segmente, pe diverse nișe de turism, și nu la modul general.
Prezentă la Târgul de turism World Trade Market London, Nedea a declarat, la Londra, pentru Profit.ro că destinațiile românești ar trebui să-și crească infrastructura și brandurile, astfel încât să fie mai cunoscute decât destinația "România". "Ăsta e modul sănătos de dezvoltare. O destinație «România» nu funcționează, pentru că n-am ajuns încă să fim Franța sau Marea Britanie sau alte câteva țări unde spui că mergi peste tot, pentru că este frumos", a afirmat șefa ANT.
Ea spune că, în ultimii ani, mai multe destinații din România și-au crescut brandul propriu, marjând pe savoarea locală, autenticitate și alte elemente specifice. "România are cu ce să iasă în față. «Explore the Carpathian Garden» e un brand ...care vorbește de o Românie luxuriantă, verde, ușor sălbatică, dar România trebuie acum repoziționată. În momentul respectiv, nu prea aveam destinații definite. Brandul României trebuie repoziționat. Până în 2020 trebuie să-l ținem, dar strategia trebuie repoziționată", a adăugat Anca Nedea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noua strategie de marketing prevede promovarea României pentru un consumator avizat, care vrea să descopere și se duce foarte nișat. "România nu e o destinație de leisure care să fie foarte competitivă pe volume, nici la munte, nici la mare. Poate produce, în schimb, foarte bine pe nișe și forme de turism, cum ar fi turismul de aventură, turismul gastronomic, turismul oenologic, turismul de sănătate și altele", a arătat șefa ANT.
World Travel Market London 2016 se desfășoară în perioada 7 – 9 noiembrie și este cel mai mare târg din lume pentru specialiști (Business2Business). Un număr de 182 de țări din întreaga lume s-au inscris la târg cu pavilion național, înregistrându-se oficial 50.000 de participanți, iar organizatorii estimează un număr de peste 100.000 de vizitatori pe durata celor trei zile.
România este prezentă la World Travel Market London 2016 cu un stand cu o suprafață de 198 de metri pătrați, iar fiecare dintre cei 46 de co-expozanți are câte un desk propriu. În stand se mai află și 12 meeting-tables, acolo unde co-expozanții își pot primi invitații.