Ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, spune că în ultimii 30 de ani a lipsit elementul de promovare a destinației turistice în România. El a precizat că există trei inițiative în acest sens ale ministerului și anume înființarea organizațiile de management al destinațiilor (OMD), care vor fi la nivel local, județean și național și un OMD național și care va prelua această sarcină începând cu 2023. O altă măsură ar fi folosirea unor elemente de promovare cu ajutorul influencerilor, și români și străini.
VEZI AICI ȘI EXCLUSIV Un ex-ministru al Turismului voia să înlocuiască frunza din brandul turistic al României cu o oaie
O altă măsură ar fi, de asemenea, lansarea portalului romania.travel care va folosit fruza ca brand de țară.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Există brandul de țară, frunza, noi nu îl folosim. Încercăm să îl punem în funcțiune. Deja în Consiliul de Brand lucrăm pentru materialele pregătitoare și vom începe folosirea lui pe acel portal romania.travel. Frunza este a noastră. Noi ca români am cheltuit 30 de milioane euro, iar cei din industria turismului au decis ca acel logo să fie reprezentativ pentru brandul de țară”, spune Cadariu, la Antena 3.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Piețele financiare intră în panică, Bitcoin se prăbușește. Foarte multe îngrijorări legate de conflictul din Ucraina și zona de energie. La petrol nu e ca la curent
„Pornind de la această realitate, încercăm să găsim soluții pentru a-l revigora și a-l pune în practică și să producă efecte, pentru că la vremea respectivă s-au cheltuit totuși 30 de milioane de euro bani europeni. Nu discutăm doar de logo și slogan. La vremea respectivă, au fost foarte multe materiale de prezentare pregătite, studii și la nivel național și la nivel internațional, a fost un întreg volum de muncă”, precizează Cadariu, adăugând că, din păcate, timp de 10-12 ani brandul a stat nefolosit.
Acesta este și motivul pentru care a constituit, la nivel de minister, un consiliu de brand turistic național, în care a adunat 23 de specialiștii din mediul privat și 3-4 reprezentanți ai ministerului, care să vină cu soluții privind folosirea banilor din bugetul de la Turism – 3 milioane de euro – pentru activitatea de marketing și promovare a țării.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Dăncilă, dezvăluiri: Am fost trădată. Vedem PR-ul lui Ciolacu. La amnistie și grațiere au fost presiuni. Și Ciolacu a votat!„Pe de altă parte, am emis un ordin de ministru prin care obligăm toate structurile de cazare din România să afișeze acest brand, pentru că poate fi elementul de legătură în ceea ce privește promovarea destinației turistice România. Există extrem de multe inițiative de succes la nivel local și zonal, inclusiv pe componenta de promovare, dar ce ne lipsește e întregul, acel demers prin care toate aceste eforturi punctuale să le punem într-un coș comun pentru a realiza scopul final, și anume promovarea destinației turistice România”, mai spune el.
Ministrul afirmă că, zilele acestea, va face și legislația care va permite constituirea OMD-urilor (Organizații de Management al Destinațiilor).
Brandul de țară - frunza - a fost promovat pe vremea când Elena Udrea era ministru al Turismului