Creșterea prețurilor la materialele de construcții frânează expansiunea retailerului de echipamente sportive Hervis. De la 10 magazine, câte erau planificate a fi deschise anul acesta, vor mai fi inaugurate doar 6.
„Noi am avut în plan 10 deschideri de magazine în 2022, dar am avut surpriza că foarte mulți dezvoltatori și-au amânat deschiderile de anul acesta, din cauză că au crescut foarte mult cheltuielile cu construcțiile. A explodat practic costul de construcție al centrului comercial, cu 60-70%. Și atunci, dezvoltatorii au fost nevoiți să amâne construcțiile pe anul viitor sperând că va exista o stabilizare a prețurilor. În final, sper că vom deschide 6 magazine anul acesta”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Cătălin George Pozdarie, CEO Hervis România, adăugând că, pentru el, amânarea deschiderii unui magazin „nu e un semn bun”.
Strategia Hervis are în vedere, în continuare, expansiunea în toate orașele din România, în care există o piață pentru un astfel de brand. În prezent, Hervis, parte din grupul austriac Spar, deține 44 de magazine pe piața locală.
„În orașele mari există un număr mult mai mare de oameni dornici să practice sportul”, precizează CEO-ul Hervis, companie care a înregistrat afaceri de aproape 234 de milioane de lei în 2020, potrivit ultimelor date disponibile la registrul comerțului.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Președintele ANAF - Nu este o prioritate pentru mine, acum, să alerg după profesor sau manichiuristă, prefer prevenția. Profesorii să plătească impozit pe meditații, dau așa și exemplu pentru tinerii pe care îi modeleazăRăzboiul din Ucraina și vremea rece din jumătatea lunii martie au afectat iarăși planificările de la începutul anului ale companiei, domeniul în care activează fiind unul meteosensibil.
„Dacă raportăm la ceea ce am planificat noi pentru anul acesta pot spune că lucrurile nu sunt ușoare. Cu toții am sperat că pandemia se va termina la finalul anului trecut. Realitatea s-a schimbat rapid. Odată cu izbucnirea războiului am avut primele semnale că lucrurile nu vor fi așa, și au venit și acele crize artificiale, cea a uleiului, motorinei. La toate acestea se adaugă și vremea extrem de rece, cel puțin în prima jumătate a lunii martie. Domeniul nostru este meteosensibil, suntem influențați de vremea de afară”, afirmă acesta.