Agenția de turism Paralela 45 ar putea fuziona cu o firmă de incoming, a anunțat luni Alin Burcea, proprietarul companiei, care a precizat totodată că, pentru acest an estimează un rulaj în creștere cu 12-15%, de la 70 milioane euro anul trecut.
"Probabil că vom fuziona cu o firmă de incoming de pe piață", a declarat luni Alin Burcea, la conferința de presă organizată cu ocazia împlinirii a 30 de ani de activitate a companiei, precizând că nu poate oferi acum mai multe detalii, scrie News.ro.
Altfel, acesta ia în calcul ca agenția de turism să nu mai participe la ediția de toamnă a Târgului de Turism organizat de Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) la Romexpo.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Paralela 45 împlinește 30 de ani de activitate în 2020 și anunță noi chartere spre Turcia și Grecia și peste 160 de circuite pe toate continentele.
"De la vacanțele organizate în anii ’90 pe litoral, la Istanbul, în China și Grecia, portofoliul Paralela 45 a fost extins continuu și cuprinde în acest an sute de programe de vacanță. 1,8 milioane de turiști au călătorit în 30 de ani cu Paralela 45, care a ajuns la un rulaj de 70 milioane euro la finalul anului trecut și estimează o creștere de 12-15% în acest an", adaugă el.
Compania va atinge 5 milioane euro vânzări din online în acest an, segment care reprezintă 7% din total.
Cumulat, în cei 30 de ani de activitate, compania a înregistrat vânzări de 1 miliard euro, estimează omul de afaceri.
Acesta a relatat istoria agenției de turism deschisă în ianuarie 1990, când Alin Burcea și Adrian Grigorescu, colegi și ghizi la Întreprinderea de Turism, Hoteluri și Restaurante, au decis să deschidă împreună o agenție de turism. Trei luni mai târziu, Paralela 45, nume dat de un artist plastic, inaugura primul sediu în Bulevardul Regina Elisabeta, iar proprietarii erau surprinși de avalanșa de turiști.
„Noi deschideam la ora opt, iar coada era deja formată în fața agenției. Vindeam la vremea aceea vacanțe pe litoral, pe care le contractasem de la hotelierii pe care îi cunoscusem ca ghizi. Apoi am început să vindem vacanțe la munte și în zona balneo. Invitam oamenii să ia loc și era inedit pentru ei, care cumpăraseră până atunci stând în picioare, la un ghișeu”, povestește Alin Burcea, CEO Paralela 45.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Bookingpedia, care administrează complexul Silver Mountain din Poiana Brașov, mai semnează o achiziție strategică - preia un nou hotel și deschide un apart-hotel de luxTrei luni mai târziu, a fost organizată și prima excursie în străinătate: Istanbul cu autocarul, iar prima destinație mai îndepărtată oferită turiștilor a fost China. Încă din primii ani, în portofoliul turoperatorului au intrat Grecia, Egipt, Antalya pentru vacanțele verii și circuitele turistice.
“Am plecat la drum doi, eram opt la finalul anului 1990, iar acum suntem o echipă de peste 280”, precizează CEO Paralela 45.
Activitatea turoperatorului se desfășoară acum prin rețeaua de 50 de agenții proprii și francize.